نمایش همه
  • برجسته نگار ۱۴۰۳-۰۷-۲۴ ۱۴:۴۱

    فیلم/

    برجسته‌نگارهای هوشمند در بخش نابینایان کتابخانه‌های عمومی

    در حال حاضر ۶۵ بخش نابینایان در کتابخانه‌های عمومی با تلاش ۵۴ کتابدار دغدغه‌مند به بیش از ۱۱ هزار نفر عضو خدمات ارائه می‌دهد. چندی پیش ۴۰ دستگاه برجسته‌نگار هوشمند به بخش‌های نابینایان ارسال شد. به مناسبت روز «ایمنی عصای سفید» گزارشی از این اقدام ارائه می‌شود.

  • عصر شعر سراسری «راز نصرالله» ۱۴۰۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۴۲

    فیلم/

    مروری بر عصر شعر «راز نصرالله»

    به‌مناسبت شهادت مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت در منطقه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، و محکومیت جنایات رژیم صهیونستی در غزه و لبنان، عصر شعر سراسری «راز نصرالله» به همت محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ۱۵ مهرماه با حضور شعرا و اهالی فرهنگ و ادب به صورت همزمان در سراسر استان‌ها برگزار شد.

  • کتابخانه آینده، ایسنا ۱۴۰۳-۰۶-۲۷ ۲۰:۱۵

    فیلم/

    کتابخانه‌ای بدون کتاب برای «آینده»

    کتابخانه‌های بدون کتاب نسل جدیدی از کتابخانه‌ها هستند که در آن از کتاب کاغذی خبری نیست و به جای کتاب کاغذی به کاربران تجهیزات و امکانات دسترسی به منابع الکترونیکی داده می‌شود. کتابخانه آینده، نخستین کتابخانه بدون کتاب ایران است که در گوشه‌ای از «پارک دانشجو» کار خود را آغاز کرده است.

  • پوستر نهایی سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ۱۴۰۳-۰۶-۲۰ ۱۵:۱۵

    فیلم/

    سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

    سیزدهیمن جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن تمرکز بر منابع مرتبط با سیره حضرت امام رضا علیه السلام، دارای بخشی ویژه با محوریت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم خواهد بود. علاقه‌مندان برای ارسال اثر و شرکت در این جشنواره می‌توانند تا ۳۰ آذر ۱۴۰۳ به نشانی www.ketabkhooon.ir مراجعه کنند.

  • سیدباقر میرعبداللهی ۱۴۰۳-۰۴-۲۷ ۱۴:۰۱

    فیلم/

    سیر تدوین و تصویب سند ملی خواندن

    سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، صبح شنبه ۲۳ تیرماه با حضور در برنامه «سلام خبرنگار» شبکه خبر به مناسبت رونمایی از «سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید» به تشریح این سند پرداخت.

  • شرکت دبیرکل نهاد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳-۰۴-۱۵ ۲۳:۰۱

    فیلم/

    انتخابات ایران، در عرصه بین‌المللی اثرگذار است

    مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور در تالار وحدت رأی خود برای دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را در صندوق ویژهٔ اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه انداخت.

  • نمایشگاه آثار دوسالانه بین المللی کارتون کتاب در کازان ۱۴۰۳-۰۴-۰۳ ۰۹:۵۲

    فیلم/

    افتتاح نمایشگاه آثار دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب در کتابخانه ملی تاتارستان

    نمایشگاه آثار دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» سه‌شنبه ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد ماه) با پیام مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با حضور داود میرزاخانی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان، معاون وزیر فرهنگ جمهوری تاتارستان، رئیس کتابخانه ملی تاتارستان، سرکنسول کشورهای ترکیه، مجارستان، قزاقستان و ترکمنستان و همچنین برخی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری در کتابخانه ملی جمهوری تاتارستان در شهر کازان روسیه افتتاح شد.

  • تشییع شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی ۱۴۰۳-۰۴-۰۱ ۱۵:۳۹

    فیلم/

    روایت‌های مردمی از شهدای خدمت

    اولین نشست ستاد برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دبیر ستاد، و نمایندگان دستگاه‌ها عصر سه‌شنبه ۲۹ خرداد در سالن غدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

  • سید ابراهیم رئیسی ۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۰۹:۰۸

    فیلم/

    ارتقای جایگاه شعر از دغدغه‌های رئیس جمهور شهید

    خبرگزاری صدا و سیما در گزارشی به موضوع دغدغه رئیس جمهور شهید برای ارتقای جایگاه شعر و اقدامات انجام شده در این حوزه در دولت سیزدهم از جمله نهاد کتابخانه های عمومی کشور پرداخت.

  • حضور سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار سال ۱۴۰۱ ۱۴۰۳-۰۳-۰۷ ۱۴:۳۶

    فیلم/

    اقدامات شهید جمهور برای اهالی کتاب و نشر

    اخبار ساعت ۱۴ سیما در روز یکشنبه ۶ خرداد ماه در گزارشی به اقدامات شهید آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی برای اهالی کتاب و نشر پرداخت.

  • کلیپ شهید رئیسی عزیز ۱۴۰۳-۰۳-۰۳ ۱۸:۰۹

    فیلم/

    رئیسی عزیز

    مروری بر حضور شهید آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران، در برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور.

  • کتابخانه شهید آیت الله دستغیب شیراز ۱۴۰۳-۰۲-۲۷ ۱۴:۲۶

    فیلم/

    بازگشایی کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب شیراز

    کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب، کتابخانه ۷۵ ساله شهر شیراز، پس از بازطراحی و بازسازی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار فارس بازگشایی شد.

  • بازدید سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور از غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۴۰۳-۰۲-۲۵ ۱۷:۴۹

    فیلم/

    ایجاد کتابخانه از زمینه‌های لازم تحقق عدالت فرهنگی

    دکتر سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در بازدید از غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران: کی از زمینه‌های لازم برای برقراری عدالت فرهنگی، که امروز مورد نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، کتابخانه‌های عمومی است و در شهرهای مختلف و روستاها به بهره‌برداری می‌رسد. دسترسی مردم به کتاب در مناطق کم‌برخوردار موضوع بااهمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

  • کتابخانه سیار هدهد سفید ۵۵ قزوین ۱۴۰۲-۱۲-۲۸ ۱۰:۳۹

    کتابخانه سیار هدهد سفید؛ کتابخانه‌ای دوستدار محیط‌زیست

    کتابخانه سیار هدهد سفید (۵۵)، به عنوان مجهزترین کتابخانه سیار کشور و کتابخانه ای دوستدار محیط زیست، عصر یکشنبه ۲۷ اسفندماه با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور افتتاح شد.

  • کلیپ جشن تولد 20 سالگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ۱۴۰۲-۱۲-۲۳ ۱۷:۵۶

    آرزوتون برای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ۲۰ ساله چیه؟

    نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۲، بیست سالگی خود را جشن گرفت. آرزوی شما برای این سازمان ۲۰ ساله چیست؟

  • تیزر رویداد مربی شو ۱۴۰۲-۱۱-۲۳ ۱۲:۳۳

    مربی شو!

    رویداد بزرگ «مربی شو» در راستای توسعه عدالت آموزشی و فرهنگی و با هدف مهارت افزایی کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود.

  • کلیپ ده نمکی ۱۴۰۲-۱۱-۰۱ ۱۹:۴۹

    کلیپ فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان

    اسارت، آزادی، واژه

    آیین نکوداشت مسعود ده‌نمکی، نویسنده و کارگردان به همراه معرفی مجموعه ۷۸ جلدی «فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان»، شامگاه ۲۵ دی ماه ۱۴۰۲ در تالار رودکی تهران برگزار شد.

  • ده نمکی ۱۴۰۲-۱۰-۲۷ ۱۳:۴۳

    ویدئو/

    بازتاب تجلیل از مسعود ده‌نمکی و معرفی مجموعه ۷۸ جلدی «فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان» در خبر ساعت ۱۴ شبکه یک سیما

  • گزارش خبرگزاری صداوسیما از ویژه برنامه شهید قدس ۱۴۰۲-۱۰-۱۷ ۱۲:۲۶

    گزارش خبرگزاری صداوسیما از ویژه‌برنامه شهید قدس

    ویژه‌برنامه سراسری «شهید قدس» همراه با شعرخوانی شاعران مطرح کشورمان ۱۳ دی ماه همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.

  • نشست صمیمی دبیرکل نهاد با دانشجویان علم اطلاعات و دانش‌شناسی ۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۱۲:۱۷

    فیلم/

    از دغدغه استخدام تا تغییر سرفصل‌های درسی

    نشست صمیمی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی به مناسبت روز دانشجو، ۱۸ آذر در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد و حاضرین به بیان دغدغه های خود با مهدی رمضانی پرداختند.

  • حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگوی ویژه خبری - 10 آذر 1402 ۱۴۰۲-۰۹-۱۱ ۱۸:۵۳

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری مطرح کرد؛

    ایجاد کتابخانه اولین مطالبه مردم در سفرهای استانی

    محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که شامگاه جمعه ۱۰ آذرماه مهمان برنامه گفتگوی ویژه تلویزیونی بود در بخشی از سخنانش به نهضت تکمیل پروژه های نیمه تمام کتابخانه ای همراه با توسعه خدمات، مطالبه مردم در سفرهای استانی برای ایجاد کتابخانه، پیگیری افزایش ناوگان کتابخانه های سیار و تعداد اعضای کتابخانه های عمومی اشاره کرد.

  • مراسم رونمایی از جلد هفدهم کتاب هدهد سفید ۱۴۰۲-۰۹-۰۵ ۱۲:۳۸

    ویدئو/

    پرواز هفدهمین هدهد سفید از بام کتابخانه

    هفدهمین جلد از کتاب «هدهد سفید» در ۱۴۲ صفحه، با هدف آشنایی بیشتر نوجوانان با کتاب و کتابخانه، از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر شد.

  • کتابت قرآن ۱۴۰۲-۰۸-۲۹ ۱۴:۳۲

    ویدئو/

    طرح کتابت قرآن کریم توسط اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی

    با توجه به اهانت‌های اخیر به قرآن در اروپا و نظر به اینکه کتابت قرآن کریم سنتی دیرینه از زمان پیغمبر(ص) دارد، طرح سراسری کتابت قرآن کریم به همت محافل قرآنی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور انس بیشتر اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی با قرآن شکل گرفته است. این طرح که در ایام هفته کتاب از تاریخ ۲۳ الی ۳۰ آبان در ۳۱ استان کشور برگزار می شود و هر استان با شناسایی علاقعه مندان و تعداد صفحات در اختیار گذاشته شده این ویژه برنامه را برگزار می کند.

  • گزارش خبرگزاری خانه ملت از آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار 1402 ۱۴۰۲-۰۸-۲۶ ۱۴:۵۸

    زیر چتر یار مهربان

    آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، 24 آبان ماه 1402 با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در تالار وحدت تهران برگزار شد. گزارش خبرگزاری خانه ملت از این مراسم را ببینید.

  • تجدید بیعت با امام ۱۴۰۲-۰۸-۲۲ ۱۱:۴۱

    ویدئو

    آیین تجدید میثاق مسئولان فرهنگی، دست اندر کاران هفته کتاب، کارکنان و کتابداران نهاد کتابخانه های عمومی کشور با آرمان های امام راحل (ره)

    صبح شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ مسئولان فرهنگی، دست اندرکاران هفته کتاب، کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی مراسمی با حضور در حرم مطهر امام راحل (ره) با آرمان‌های والای ایشان، رهبری و شهدا تجدید پیمان کردند.‌

  • اختتامیه کسب و کارهای کوچک ۱۴۰۲-۰۸-۰۶ ۱۰:۳۷

    مروری بر اختتامیه همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک؛

    پایان همایش با یک پیام و آغاز راهی نو

  • اخبار 20 ۱۴۰۲-۰۸-۰۴ ۰۷:۰۰

    بازتاب همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» در بخش خبری ساعت ۲۰ شبکه چهار

  • همایش کسب و کار ۱۴۰۲-۰۸-۰۲ ۱۹:۲۲

    مروری بر افتتاحیه همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک؛

    کسب‌وکار در کتابخانه عمومی؛ اندیشه جهانی، اقدام بومی

  • رویداد هکاتون ششمین دوره جایزه بازی های جدی 1402 در اخبار شبانگاهی شبکه سه سیما 30 شهریور 1402 ۱۴۰۲-۰۶-۳۱ ۱۹:۲۱

    فیلم/

    انعکاس هکاتون کتابخانه عمومی در اخبار شبانگاهی شبکه سه سیما

    اخبار شبانگاهی شبکه سه سیما پنج شنبه ۳۰ شهریور ماه به رویداد هکاتون کتابخانه عمومی ششمین دوره جایزه بازی های جدی پرداخت. هکاتون بازی‌های جدی ۱۴۰۲ با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی کشور، بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بنیاد ملی نخبگان با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی با استفاده از بازی و کمک به افزایش سرانه مطالعه کتاب با بهره‌گیری از تولید بازی های جدی با حضور ۵۰ تیم از سراسر کشور کار خود را از ۲۹ شهریور به صورت آنلاین آغاز کرده و طی روزهای ۳۰ و ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت.

  • برنامه ایران امروز شبکه یک سیما 18 شهریور 1402 ۱۴۰۲-۰۶-۱۹ ۱۵:۵۵

    فیلم/

    بازتاب موکب‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی در شبکه یک سیما

    برنامه ایران امروز شبکه یک سیما ۱۸ شهریور ماه ضمن پرداختن به برپایی موکب های فرهنگی کتابخانه های عمومی در مرزها برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی، خصوصاً کودکان و نوجوانان، به بررسی آخرین آمار کتابخانه ای کشور پرداخت.