سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

به مناسبت دهه ولایت و امامت؛

جلسه محفل ادبی سخن اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی برگزار شد

دومین نشست ادبی

به مناسبت دهه ولایت و امامت، دومین جلسه محفل ادبی سخن اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی با همکاری انجمن شعر بسیج استان در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی، به مناسبت دهه ولایت و امامت، دومین جلسه محفل ادبی سخن با همکاری انجمن شعر بسیج استان با حضور شاعران آیینی استان در فضای مجازی برگزار شد.

مهدی آریان، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر، بیان کرد: باری تعالی کلامش را آهنگین و زیبا به پیامبرش وحی و با زبانی هنرمندانه بشر را هدایت کرد. این نشان دهنده اهمیت و ارزش والای کلام زیبا نزد پروردگار است و شما شاعران اهل بیت (ع) با کلام زیبا و فاخر خود ادامه دهنده رسالت رسول و پیام آوران ناب ترین مفاهیم دینی و انسانی هستید.

وی افزود: شاعران آینی، ما در همه برهه های انقلاب و دفاع مقدس نقشی شگرف و تاثیر گذار داشتند و به زیباترین و موثرترین شکل ممکن راوی حماسه ها و انگیزه بخش ملت مسلمان ایران برای حضور در همه صحنه ها بودند.

آریان برگزاری ویژه برنامه های شعر غدیر و شعرخوانی شاعران اهل بیت(ع) را  محفل ارزنده ای برای انتقال پیام آرمان های والای مکتب حیات بخش اسلام و تبیین وقایع مهمی همچون واقعه غدیر خم دانست و گفت: شما شاعران عصر غدیر این حقیقت متعالی را به زیبایی تمام روایت می کنید که امامت بدون پیوند با نبوت هیچ معنایی ندارد و نقطه وصل هر دو این ها وحی است؛ وحی که با کلامی زیبا به رسول ابلاغ شد و معجزه کلام زیبای قرآن را به تصویر کشید.

در ادامه رسول فخر قاسمی، سید رسول شاکری، حمید الهامی، لیلا پیرآور، زهرا محمدی، مهناز طالب زاده و سید مطهره سیدی، شاعران حاضر در این جلسه، اشعار خود را درباره شکوه و عظمت واقعه غدیر خم و موضوع ولایت قرائت کردند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 11 =