یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱

با حضور اعضای حقیقی و حقوقی؛

پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی صالح آباد برگزار شد

image-20220205134926-1.jpeg

پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صالح آباد در سال جاری با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صالح آباد در سال جاری با حضور مرتضی یوسفی، معاون فرماندار؛  حجت الاسلام والمسلمین محمد ساجدیان، امام جمعه؛ عباس اصلی، معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

در ابتدا مرتضی یوسفی، معاون فرماندار شهرستان صالح آباد ضمن تبریک دهه مبارک فجر و انتخاب انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صالح آباد به عنوان انجمن برتر استان، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باید به یک اصل و وظیفه ملی و شرعی تبدیل شود. همچنین با در نظر گرفتن تاکیدات موکد مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سال های اخیر و بیانیه گام دوم انقلاب، باید با همراهی، همدلی و هم افزایی تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان علاوه بر ترویج این امر مهم، گامی موثر و مفید در راستای ایجاد ایرانی کتابخوان، دانا و توانمند مدنظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برداشته شود.

در ادامه حجت الاسلام محمد ساجدیان، امام جمعه اهل تشیع شهرستان صالح آباد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، با اشاره به اهمیت علم و علم آموزی به واسطه انس با کتاب، گفت: مسئله کتاب و کتابخوانی و به طور کلی علم همواره از موضوعات موکد در دین مبین اسلام بوده است. تاریخ بیانگر این مسئله است که علما و بزرگان دین اسلام تحول علمی بسیاری را در حوزه علم در جهان رقم زده اند.

وی با بیان اینکه در آیات شریفه قرآن کریم توصیه های فراوانی در رابطه با تعقل و تدبر شده است، افزود: بدون شک این تعقل و تدبر مورد تاکید در قرآن کریم در گرو انس انسان با کتاب است. بنابراین جدیت همه مسئولین شهرستانی در موضوع کتاب و کتابخوانی می تواند باعث ایجاد ایران اسلامی دانا، آگاه و توانمند شود.

در پایان علی شکری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان داورزن به ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های فرهنگی کتاب محور در کتابخانه های عمومی شهرستان داورزن پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 15 =