جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷

وجیهه سامانی، در بازدید از غرفه نهاد در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران:

نهاد کتابخانه های عمومی کشور فرصت آموزشی برابر ایجاد کرده است

وجيهه ساماني

وجیهه سامانی، نویسنده در بازدید از غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: نهاد با برگزاری نشست ها و کارگاه های ادبی به صورت رایگان، فرصت آموزشی برابر ایجاد کرد.

وجیهه سامانی، نویسنده و مدرس کارگاه داستان نویسی در بازدید از غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، با اشاره به اقدامات نهاد در برگزاری نشست های ادبی، گفت: کارگاه داستان نویسی تابستانه در سال ۱۴۰۰ بسیار مورد استقبال قرار گرفت و در واقع شیوع کرونا، باعث گسترش آموزش آنلاین شد و ما توانستیم علاقه مندان از سراسر کشور را به واسطه کارگاه های داستان نویسی نهاد، گرد هم جمع کنیم. قرار است تابستان پیش رو نیز کارگاه آموزش داستان نویسی به صورت حضوری در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شود. در این دوره آموزشی محفل شعر و داستان، هر یک به مدت دو هفته برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: اینکه محافل ادبی و کارگاه ها به صورت رایگان در اختیار عموم قرار دارد، امتیاز بزرگی است؛ چراکه در شرایط اقتصادی کنونی، بسیاری از افراد با علاقه و استعداد، امکان حضور در چنین  برنامه هایی را ندارند. استفاده از فضای مجازی و برگزاری این کارگاه ها در سطح وسیع، امکان بهره برداری را برای طیف زیادی از علاقه مندان فراهم کرده است. این فرصت آموزشی برابر به واسطه نهاد کتابخانه های عمومی کشور ایجاد شد و ان شا الله در دوران پسا کرونا نیز برگزاری این کارگاه ها همچنان به صورت آنلاین ادامه یابد.

سامانی در خاتمه گفت: به اعتقاد من یکی از مهم ترین اقدامات نهاد، ترویج کتابخوانی است که در چند سال اخیر به صورت جدی با برگزاری برنامه هایی همچون نشست های کتابخوان، رونمایی کتاب و خرید کتاب های به روز برای کتابخانه ها به خوبی دنبال شده است. پیش از این منابع کتابخانه ها قدیمی بود و در حال حاضر کم کم مردم دریافته اند که یکی از راه های آشنایی با تازه های نشر، مراجعه به کتابخانه است. به اعتقاد من نهاد در بحث ترویج کتابخوانی و غنی سازی منابع کتابخانه ها بسیار خوب عمل کرده و ارتباط بین جامعه نویسندگان، ناشران و دوستداران کتاب را افزایش داده و باعث نزدیک تر شدن آن ها به یکدیگر شده است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 3 =