شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

سمیه شکری در بازدید از غرفه نهاد در نمایشگاه کتاب عنوان کرد؛

نقش ویژه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در دستیابی به توسعه فرهنگی

سميه شكري راد

سمیه شکری، مدرس حوزه شعر و ادبیات گفت: تلاش نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای ایجاد دسترسی عموم مردم به کتاب، رفته رفته باعث ارتقاء سطح دانش عمومی جامعه شده که زمینه توسعه فرهنگی در کشور را فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سمیه شکری، دکترای زبان و ادبیات فارسی و مدرس با سابقه حوزه شعر و ادبیات با حضور در غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت:  یکی از ویژگی‌های نهاد کتابخانه های عمومی کشور که برای من بسیار ارزشمند است این است که نهاد کتاب را به دل مردم می‌آورد. من همواره این دغدغه را داشته ام که تا چه زمانی کتاب به دست کسانی برسد که یا خود نویسنده یا در حوزه علم صاحب نظر هستند؟ کتاب باید به دست عموم مردم برسد و نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال انجام دادن این کار است که کتاب را در سطح عموم مردم دسترس پذیر می‌کند؛ کاری که بسیار ارزشمند است و نتایج آن بعدها مشاهده می‌شود؛ زمانی که سطح دانش عمومی مردم به دلیل دوستی با کتاب رفته رفته بالا می‌آید.

وی افزود: وقتی یک سمینار و یا همایش در دانشگاه برگزار می‌شود، طبیعتا مخاطب آن دانشجویان یا استادان هستند و من برای یک استاد دیگر و یک استاد دیگر برای من سخنرانی می‌کند. اما همایش هایی که نهاد کتابخانه های عمومی کشور در قالب نشست های ادبی، شعری و معرفی کتاب برگزار می‌کند، با عموم مردم سر و کار دارد؛ از یک دانش آموز ساده، خانم خانه‌دار، کسبه یک محل تا البته قشر دانشگاهی، فرهیخته و فاضل. به گمان من این ویژگی بسیار ارزشمندی است. چراکه زمانی یک کشور از لحاظ فرهنگی به توسعه می رسد که همه مردم این ارتقاء فرهنگی را حس کنند.

این مدرس حوزه شعر و ادبیات درباره ورود نهاد کتابخانه های عمومی کشور به راه اندازی محافل ادبی در کشور گفت: ادبیات کلاسیک ما بیشتر از آنکه نثر و داستان داشته باشد، شعر دارد و این نشان می دهد که ایرانیان ذائقه شعرپسندی دارند. ما هرچقدر بتوانیم حکمت ها و اخلاق را با شعر وارد جامعه کنیم، خواننده بیشتری خواهیم داشت. نکته ای که نهاد کتابخانه های عمومی کشور با آگاهی از آن محافل ادبی را در سراسر کشور با محوریت کتابخانه های عمومی راه اندازی کرده و مخاطبان بیشتری را جذب کرده است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 7 =