یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

حسین فتاحی در بازدید از غرفه نهاد:

نهاد متولی اصلی ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور است

پذيرايي غرفه نهاد در نمايشگاه كتاب از چهره‌هاي فرهنگي، كتابداران و اقشار مختلف مردم

حسین فتاحی نویسنده شناخته شده کشورمان در حاشیه بازدید از غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سی و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: فعالیت ترویجی نهاد در حوزه کتابخوانی به گسترده زمانی تمام ایام و گسترده جغرافیایی تمام ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور حسین فتاحی با حضور در غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نهاد کتابخانه های عمومی کشور را متولی اصلی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: سازمانها، نهادها و رویداد های بسیاری وجود دارند که به موضوع کتاب و کتابخوانی می پردازند مانند برپایی همین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اما فعالیت‌های نهاد تنها محدود به یک بازه ده روزه و یا یک ماه نیست، بلکه فعالیت نهاد به گستره زمانی تمام سال و گستره جغرافیایی سراسر کشور است.

وی افزود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور از یک سو با اهالی نشر، ناشران، نویسندگان و مترجمان سروکار دارد و آثار آنها را در کتابخانه های عمومی جمع‌آوری می کند و از سوی دیگر این آثار را در دسترس عموم مردم در سراسر کشور قرار می دهد. در واقع نهاد حلقه واسط میان اهالی نشر و بدنه جامعه است.

فتاحی با اشاره به نقش کتابداران در ایجاد این ارتباط نیز گفت: در واقع کتابداران و مربیان تربیت شده در حوزه کتاب هستند که با به کارگیری روش ها، تکنیک ها و فعالیت های خلاقانه همچون قصه‌گویی و غیره، مردم را به سمت کتاب جذب می کنند.

این نویسنده تاکید کرد: اگر بتوانیم افراد را از سنین کودکی و نوجوانی با کتاب انس دهیم، ضمن اینکه از بسیاری از آسیب های اجتماعی پیشگیری کرده ایم، برای ساختن آینده ای بهتر و دستیابی به توسعه فرهنگی نیز گام بلندی برداشته‌ایم.

وی با اشاره به رویکرد مسئولان نهاد در دوره جدید مدیریتی مبنی بر توسعه کتابخانه ها گفت:  اگرچه داشتن حدود ۳۷۰۰ کتابخانه عمومی در کشور نقطه دلگرمی محسوب می‌شود، اما این تعداد برای جمعیت ۸۰ میلیونی ما بسیار کم است. اگر در هر روستا یک کتابخانه وجود داشته باشد آن روستا به لحاظ فرهنگی و اجتماعی بیمه میشود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 13 =