چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

محمد میرکیانی در بازدید از غرفه نهاد در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران:

نهاد، کتاب و کتابخوانی را به متن زندگی مردم برده است

محمد میرکیانی.jpg

محمد میرکیانی، نویسنده کودک و نوجوان در بازدید از غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اظهار داشت: در سال های اخیر نهاد موفق شد کتاب و کتابخوانی را به متن زندگی مردم و به ویژه خانواده ها ببرد و این اتفاقی تازه و تحسین برانگیز بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد میرکیانی، نویسنده کودک و نوجوان در بازدید از غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، با تقدیر از اقدامات نهاد، اظهار داشت: در سال های اخیر نهاد موفق شد کتاب و کتابخوانی را به متن زندگی مردم و به ویژه خانواده ها ببرد و این اتفاقی تازه و تحسین برانگیز بود. درست است که پیش از این کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فضای کتابخوانی را در میان کودک و نوجوان ترویج می کرد اما تفاوت کار نهاد این بود که احساس نیاز به کتابخوانی را ایجاد کرد و کتاب و مطالعه به صورت یک واجب و ضرورت مطرح شد.

وی تصریح کرد: در واقع جای مجموعه ای که به طور عملی کتاب و کتابخوانی را به مردم نشان دهد، خالی بود و نهاد این خلأ را پر کرد و امروز همه مردم کتابخانه را می شناسند؛ به اعتقاد من فرهنگ سازی این موضوع کار بسیار ارزشمندی بوده است و امیدوارم روند رو به رشد نهاد همچنان ادامه داشته باشد.

میرکیانی با اشاره به بازدید خود از کتابخانه های عمومی در شهرهای مختلف، گفت: تمامی کتابخانه های عمومی به بخش مستقل کودک مجهز هستند و با کتابدارانی خلاق، برای ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه تلاش می کنند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 2 =