دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

در بازدید دبیر شورای فرهنگ عمومی از کتابخانه‌های ابن مسکویه و امام جعفر صادق(ع) مطرح شد؛

نبود کتابخانه‌های چندمنظوره در اصفهان یک ضعف است

بازدید دبیر شورای فرهنگ عمومی

سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور طی سفر به استان اصفهان، از کتابخانه‌های ابن‌مسکویه اصفهان و امام جعفر صادق جوی‌آباد بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی در سفر یک‌روزه به اصفهان از کتابخانه‌های عمومی ابن‌مسکویه اصفهان و امام جعفر صادق جوی‌آباد خمینی شهر بازدید و با کتابداران و اعضای این کتابخانه‌ها گفتگو کرد.

وی همچنین در نشستی در دفتر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، عدم وجود کتابخانه‌های چندمنظوره در اصفهان را نقطه ضعف دانست و بر ضرورت توسعه سالن‌های بازی تأکید کرد. وی گفت: وجود سالن‌های بازی یک مزیت است، چراکه بازی میان‌بر حل مسائل فرهنگی کودک و نوجوان محسوب می شود؛ در عین حال، کتاب باید در قالب‌های مختلف همچون بازی‌های دیجیتال و حرکتی و پویانمایی ارائه شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی همچنین در بازدید از کتابخانه‌های ابن مسکویه اصفهان و امام جعفر صادق(ع) جوی‌آباد که با همراهی علی شاه‌نظری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و امیر هلاکویی، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌ها انجام شد، در جریان مشکلات و مسائل کتابداران و مسئولان این کتابخانه عمومی قرار گرفت.

وی در مواجهه با کتاب‌های اهدا شده به کتابخانه عمومی ابن مسکویه، خیران را سرمایه اجتماعی دانست و گفت: خواجو، یکی از فرهنگی‌ترین مناطق اصفهان است و باید از سرمایه‌های اجتماعی این منطقه در راستای ارتقای کیفیت کتابخانه‌ها نهایت استفاده را برد.

مریم هاشمیان، کتابدار کتابخانه امام جعفر صادق (ع) نیز در گفتگو با امامی تبدیل کتابخانه به بزرگ‌ترین پایگاه فرهنگی مختص کودکان و نوجوانان استان را از اهداف کتابخانه دانست و گفت: این کتابخانه خانه دوم مردم است.

تاکید بر برگزاری مستمر دوره‌های قصه‌گویی برای کتابداران و ارتقای سطح علمی و مهارتی و کاربردی این قشر تاثیرگذار در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ارتباط مداوم با والدین برای ارائه گزارش فعالیت‌های انجام‌شده و آموزش بازی‌های آپارتمانی به مادران از اهم مسائل مطرح‌شده در بازدید از کتابخانه امام جعفر صادق (ع) جوی‌آباد خمینی‌شهر بود.

گفتنی است، بازدید از خانه سرتیپ سدهی خمینی شهر و موزه خودگردان محله جوی آباد قدیم خمینی شهر بخشی دیگر از این سفر بود.

نبود کتابخانه‌های چندمنظوره در اصفهان یک ضعف است

نبود کتابخانه‌های چندمنظوره در اصفهان یک ضعف است

نبود کتابخانه‌های چندمنظوره در اصفهان یک ضعف است

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 0 =