سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی؛

کتابخانه‌های عمومی نقش مؤثری در توسعه فرهنگی و اجتماعی دارند

دیدار با نماینده مجلس

نماینده مردم شهرستان های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در جلس شورای اسلامی گفت: کتابخانه های عمومی به عنوان ارکان اصلی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، نقش مؤثری در توسعه فرهنگی و اجتماعی دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با حضور در دفتر احد بیوته، نماینده مردم شهرستان های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضمن اهدای لوح تبریک دبیرکل نهاد به وی، در خصوص موضوعات مربوط به کتابخانه های عمومی گفتگو کرد.

نماینده مردم اردبیل نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای ضمن قدردانی از تلاش های ارزنده کتابداران در حوزه خدمت رسانی فرهنگی اظهار داشت: کتابخانه های عمومی به عنوان ارکان اصلی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نقش مؤثری در توسعه فرهنگی و اجتماعی دارند.

وی از کتاب به عنوان یکی از ارزشمندترین کالای فرهنگی نام برد و افزود: قرار گرفتن کتاب در سبد کالای مصرفی خانواده ها باید در برنامه ریزی های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد و کتابخانه های عمومی نیز با تجهیز منابع مکتوب، دسترس پذیری کتاب را برای اقشار مختلف فراهم کنند.

وی حمایت از نویسندگان بومی را در جهت ارتقای شاخص های فرهنگی مؤثر دانست و افزود: برگزاری جلسات رونمایی کتاب و معرفی کتاب های نویسندگان بومی در جهت حمایت از چهره های شاخص فرهنگی از اقدامات اثربخش کتابخانه های عمومی است. 

کتابخانه‌های عمومی نقش مؤثری در توسعه فرهنگی و اجتماعی دارند

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این دیدار با تشریح اقدامات کتابخانه های عمومی در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی و توسعه کتابخانه های عمومی اظهار داشت: کتابخانه های عمومی در سال های اخیر کارکردهای متنوعی را با رویکرد توسعه فرهنگی برنامه ریزی و اجرا می کنند.

وی یکی از مهم ترین اولویت های کتابخانه های عمومی را نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دوران کودکی دانست و گفت: در این راستا بخش های کودک کتابخانه ها تجهیز و برنامه های مختلفی برای کودکان برگزار می شود. در حال حاضر کارگاه های آموزشی، کتابخوانی، فرهنگی و هنری در کتابخانه های عمومی با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان در حال برگزاری است.

رضاقلیزاده حمایت از کسب و کارها و مشاغل خرد و خانگی را یکی از دیگر از محورهای این نهاد فرهنگی عنوان کرد و گفت: حمایت از کسب و کارها در ابعاد مختلف تبلیغاتی، برگزاری کارگاه های آموزشی صنایع دستی، نمایشگاه های عرضه و فروش کالا، آموزش بازاریابی و ارائه مشاوره های لازم برای صاحبان کسب و کار در کتابخانه های عمومی انجام می شود.

در پایان این دیدار پیام تبریک مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به احد بیوته، نماینده مردم شهرستان های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اهدا شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 10 =