شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین؛

توجه ویژه به اقشار خاص از اولویت‌های کتابخانه‌های عمومی قزوین است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین، اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی مفید برای عموم مخاطبان به ویژه افراد دارای محدودیت های جسمی حرکتی و اقشار محروم و کم درآمد را از مهمترین اولویت های کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان قزوین، با توجه به نقش کتابخانه های عمومی طی سال های اخیر به عنوان پایگاه های مهم فعالیت های اجتماعی، برنامه ریزی هایی مدون برای اجرای اقدامات مفید و اثربخش فرهنگی برای مخاطبان به ویژه افراد دارای محدودیت انجام شده که به صورت مستمر به اجرا درمی آیند.

فاطمه محمدبیگی ضمن اشاره به اقدامات کتابخانه های عمومی استان اضافه کرد: کتابخانه ها دیگر تنها مکانی برای امانت کتاب نیستند بلکه پایگاهی معتبر برای برگزاری دوره ها و برنامه های جذاب فرهنگی اجتماعی آموزشی هستند که در این میان اهمیت برگزاری برنامه برای اقشار خاص بسیار بیشتر است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین افزود: برگزاری جلسات و نشست های کتابخوانی، معرفی و بررسی کتاب، کارگاه های روانشناسی، مهارت های ارتباطی، مهارت افزایی شغلی، کارگاه های حرفه آموزی، کلاس های نقاشی، خوشنویسی، صنایع دستی و غیره از جمله اقداماتی است که در کتابخانه های استان با جدیت دنبال می شوند. برای نمونه کتابخانه عمومی شهدای شهر قزوین دارای بخش تخصصی نابینایان و ناشنوایان است که برنامه هایی ویژه این گروه به صورت تخصصی تر از سایر کتابخانه ها برگزار می شود.

محمدبیگی در پایان گفت: با توجه به اینکه کتابخانه های عمومی با کمترین هزینه خدمات مختلفی را به عموم مخاطبان ارائه می دهند، شایسته است با همکاری سایر دستگاه ها، خدمات کتابخانه های عمومی هرچه بیشتر به عموم مردم شناسنانده شود. برای تحقق این امر دست همکاری به سمت رسانه ها دراز می کنیم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 13 =