دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵

در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی انجام شد؛

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی استان

دیدار

در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با سرپرست مدیریت و برنامه ریزی استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی، سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با سیدمنصور حسینی، سرپرست مدیریت و برنامه ریزی استان دیدار و گفتگو کرد.

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی استان

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، ضمن تبریک انتصاب و آرزوی موفقیت و سربلندی و خدمت در استان ایلام پایتخت خادمین سیدالشهدا(ع) به ارائه گزارشی از وضعیت اعتبارات، پروژه‌ها و سرانه‌ها پرداخت و گفت: استان ایلام از لحاظ سرانه فیزیکی کتابخانه‌ها در رتبه خوبی در سطح کشور قرار دارد اما با توجه به اینکه تعداد زیادی از کتابخانه‌های استان قدیمی هستند و برای ارائه خدمات نوین مناسب نیستند، نیاز است از محل اعتبارات تملک و دارایی سرمایه ای و سایر ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد، اعتبارات ویژه‌ای برای مناسب سازی، بازسازی و بازطراحی کتابخانه‌ها در نظر گرفته شود.

حیدری همچنین گزارشی از وضعیت فیزیکی و منابع کتابخانه مرکزی و مطالبات مردمی ارائه کرد و گفت: امیدوار بودیم در سفر دوم ریاست جمهوری اعتبارات مناسبی برای بازطراحی کتابخانه مرکزی مصوب شود که متأسفانه با توجه به به شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه ایشان این ظرفیت در دولت سیزدهم به دست نیامد.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت چهاردهم نگاه حمایتی و ویژه ای به حوزه فرهنگ و کتابخوانی داشته باشد و شاهد افزایش تحقق برقراری عدالت فرهنگی و اجتماعی در سطح کتابخانه ها باشیم.

حیدری همچنین گزارشی از اقدامات فرهنگی انجام شده در ایام اربعین در موکب و زائرسرای کتابخانه امام رضا علیه السلام ارائه کرد و گفت: با توجه به اینکه این مرکز فرهنگی در ایام اربعین مورد استقبال زائرین اباعبدالله(ع) قرار می گیرد، جهت ارائه خدمات مطلوب رفاهی، فرهنگی و خدماتی نیازمند بازسازی است و خواهشمندیم از محل اعتبارات اربعین این مهم مدنظر قرار گیرد.

وی در انتها بیان کرد: در سال جاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متفاوت از سنوات گذشته اقدام به اجرای برنامه و بودجه‌ریزی و تعیین اعتبارات در سرفصل‌های مختلف کرد و پس از بررسی های صورت گرفته مصوب شد کتابخانه پروین اعتصامی که از قدیمی ترین کتابخانه های عمومی استان است جهت ارائه خدمات ویژه به کودکان و نوجوانان بازطراحی شود. امیدواریم با کمک مسئولین استان بتوانیم در مناسب سازی و بازطراحی کتابخانه‌ها گام‌های مؤثری برداریم.

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی استان

سیدمنصور حسینی، سرپرست مدیریت و برنامه ریزی استان ضمن ابراز خرسندی از ایجاد فرصت خدمت در استان ایلام، تأکید کرد: کتابخانه‌های استان با توجه به ظرفیت‌های موجود اقدام به تدوین یک برنامه عملیاتی جهت بازسازی، تعمیر و مرمت فضای کتابخانه‌ها داشته باشند. در این برنامه عملیاتی لازم است برای یک مدت زمان مشخص میزان تغییر و میزان اعتبارات برای رسیدن به یک هدف خاص تنظیم و اجرا شود.

حسینی افزود: با توجه به تأکیدات نماینده محترم ولی فقیه در استان مبنی بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در ایام اربعین، باید سعی شود علاوه بر مرز مهران در سطح شهر ایلام نیز اقدامات فرهنگی در راستای انتقال مفاهیم و ارزش‌های واقعه عاشورا انجام شود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 1 =