شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵

نماینده مردم شمیرانات در مجلس شورای اسلامی؛

کتابخانه‌های عمومی از تأثیرگذارترین مراکز فرهنگی کشور هستند

کتابخانه‌های عمومی از تأثیرگذارترین مراکز فرهنگی کشور هستند

نماینده مردم شمیرانات در مجلس در دیدار سرپرست اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان، کتابخانه‌های عمومی را یکی از تأثیرگذارترین مراکز فرهنگی کشور دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان تهران، محمدصالح حیدری، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شمیرانات با روح الله ایزدخواه، نماینده مردم شمیرانات در مجلس شورای اسلامی دیدار و در زمینه مشکلات و مسائل کتابخانه‌های عمومی گفتگو کرد.

روح الله ایزدخواه، نماینده مردم شهرستان شمیرانات در مجلس در ابتدای این نشست کتابخانه‌های عمومی را یکی از تأثیرگذارترین مراکز فرهنگی کشور دانست و گفت: اگر کتاب و کتابخوانی در کشور نهادینه شود، مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور رفع و امنیت برقرار می‌شود.

وی بر ضرورت رفع مشکلات معیشتی کتابداران تأکید و ابراز امیدواری کرد با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشکلات بودجه‌ای کتابخانه‌های عمومی استان تهران مرتفع شود تا شاهد فعالیت بهتر کتابخانه‌های عمومی و ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باشیم.

محمدصالح حیدری در این دیدار ضمن تبریک انتخاب روح الله ایزدخواه به عنوان نماینده مردم شهرستان شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، گفت: در حال حاضر ۹ باب کتابخانه نهادی در شهرستان شمیرانات وجود دارد که از این تعداد  ۱ باب کتابخانه سیار، ۵ باب کتابخانه شهری و ۳ باب کتابخانه روستایی است.

وی به روند بازطراحی و بازسازی کتابخانه شهید باهنر شمیرانات اشاره کرد و گفت: پیگیری های ویژه‌ای در این زمینه انجام شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و با مساعدت مسئولان استان، با تصویب اعتبار لازم در سال جاری، کتابخانه شهید باهنر در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شمیرانات، ضمن ارائه گزارشی از کتابخانه‌های عمومی شمیرانات گفت: سال گذشته شاهد اتفاقات مثبتی در سطوح ملی و استانی در سطح کتابخانه‌های شمیرانات بودیم که قرار گرفتن در ردیف برترین کتابخانه‌های استان تهران با بالاترین میزان امانت کتاب و فعالیت فرهنگی و همچنین کسب چندین رتبه برتر در جشنواره نشان هدهد سفید و نیز جشنواره کتابخوانی رضوی از جمله آنها است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 1 =