جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵

استاندار چهارمحال و بختیاری؛

ترویج کتابخوانی باید دغدغه همه مسئولان فرهنگی باشد

ترویج کتابخوانی باید دغدغه همه مسئولان فرهنگی باشد

در آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره کتابنوش، استاندار چهارمحال و بختیاری به اهمیت ترویج مطالعه پرداخت و تأکید کرد: افزایش سرانه مطالعه، باید دغدغه همه مسئولان فرهنگی باشد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابنوش که به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در مجموعه ورزشی شهدای شهرکرد برگزار شد.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی، ریشه‌کن کردن بی‌سوادی است، گفت: توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ها، مراکز فرهنگی، افزایش سرانه مطالعه و فرهنگ‌سازی در خصوص کتابخوانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که به جامعه فرهنگی و دانش‌آموزان کمک بزرگی می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ناشی از عدم کتابخوانی در کشور، افزایش معضلات اجتماعی است. کتابخوانی به کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش علم و آگاهی و بهبود سبک زندگی کمک می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مطالعه توسط گروه سنی جوان و نوجوان، جامعه را سالم و دور از آسیب‌های اجتماعی نگه می‌دارد. افزایش سرانه مطالعه مزایای فراوانی دارد و جشنواره کتابنوش و اقدامات مشابه در توسعه فرهنگ بسیار کمک‌کننده هستند.

وی افزود: در دولت شهید رئیسی، اعتبارات خوبی برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی به استان تخصیص داده شد. همچنین در خصوص توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مدارس استان نیز اعتبارات خوبی مصوب شد. توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ها و به‌روز رسانی امکانات کتابخانه‌ها نیز در این دولت انجام شد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان خواستار گسترش زیرساخت‌های فرهنگی و افزایش سرانه مطالعه شد.

گفتنی است، هفتمین جشنواره کشوری کتابنوش با حضور ۳۵۰ نفر دانش‌آموز دختر و پسر از سراسر کشور از ۱۸ مرداد ماه در شهرکرد آغاز شد و تا ۲۶ مردادماه ادامه داشت.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 4 =