شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸

به مناسبت روز بنیان یزد؛

دفتر چهارم کتاب «یزد؛ یادگار تاریخ» رونمایی شد

دفتر چهارم کتاب «یزد؛ یادگار تاریخ» رونمایی شد

به مناسبت روز بنیان یزد، آیین رونمایی دفتر چهارم کتاب «یزد؛ یادگار تاریخ» نوشته حسین مسرت با حضور جمعی از نویسندگان، مولفان و علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی در کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، همزمان با روز بنیان یزد، آیین رونمایی و جشن امضای دفتر چهارم کتاب «یزد؛ یادگار تاریخ» با حضور حسین مسرت، نویسنده اثر و جمعی از نویسندگان و مولفان یزدی در کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.

حسین مسرت، پژوهشگر یزدی و نویسنده این کتاب گفت: کتاب «یزد، یادگار تاریخ» به گفتارهای تاریخی در خصوص یزد اختصاص یافته که در این دفتر علاوه بر معرفی پیشینه تاریخی، به موقعیت جغرافیایی و جمعیتی آن نیز پرداخته شده است.

وی اظهار داشت: این جلد کتاب از بین حدود یک هزار مقاله سعی شده همچون دفترهای پیشین، از تنوع موضوعی برخوردار باشد که شامل شرح حال نام‌آوران و بزرگان یزد، آداب و فرهنگ، نقد کتاب، معماری و هنر و مردم‌شناسی است.

مسرت با اشاره به اهمیت کتاب در جامعه بیان کرد: برگزاری آیین رونمایی، نقد و بررسی کتاب و نشست‌های کتابخوانی با حضور علاقه‌مندان و به‌ویژه اساتید دانشگاه می‌تواند در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و همچنین شناختن تاریخ یزد بسیار مؤثر باشد.

این پژوهشگر تاریخ در پایان از مسئولان فرهنگی استان خواست زمینه‌ای برای شکوفایی رویدادهای فرهنگی در این استان بیش از پیش فراهم کنند.

گفتنی است، جشن امضای کتاب و عکس یادگاری با نویسنده کتاب پایان‌بخش این محفل فرهنگی بود.

IMG_20240823_124256_538.jpg

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 1 =