سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

در راستای آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها؛

کارگاه آسیب‌های فضای مجازی در کتابخانه پیامبر اعظم(ص) بهبهان برگزار شد

کارگاه آسیب های فضای مجازی در کتابخانه پیامبر اعظم(ص) بهبهان برگزار شد

در راستای شناخت خانواده‌ها از آسیب‌های فضای مجازی، کارگاه آموزشی «بررسی آسیب‌های فضای مجازی و راهکارهای مقابله با آنها» با مشارکت اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهر تشان در کتابخانه پیامبر اعظم(ص) شهرستان بهبهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، با مشارکت اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهر تشان، کارگاه آموزشی «بررسی آسیب های فضای مجازی و ارائه راهکارهای مقابله با آنها» در کتابخانه پیامبر اعظم(ص) شهرستان بهبهان برگزار شد.

هدف از برگزاری این کارگاه شناخت هرچه بهتر فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدهای آن و همچنین ارائه راهکارهایی برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی بود. در این کارگاه الهام شجاعی، معلم روانشناس در خصوص گسترش استفاده از فضای مجازی در خانواده، آسیب‌ها و چالش‌های آن، گفت: از جمله این آسیب‌ها می‌توان به کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع، کاهش ارتباط والدین با فرزند، شکاف نسلی به دلیل رشد تکنولوژی، از بین رفتن حریم بین فرزندان و والدین و ایستادن در برابر یکی از والدین یا هر دو آن‌ها، اشاره کرد.

شجاعی در ادامه به بیان راهکارهای مقابله با این آسیب‌ها، از جمله مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و برقراری ارتباط هر چه بهتر افراد خصوصا والدین به عنوان الگوی فرزندان در خانه با کتاب و کتابخوانی پرداخت.

در پایان ضمن معرفی کتاب «فرزندپروری در عصر رسانه» اثر گلوریا دی گاتانو، ترجمه محمدرضا رستمی و فروغ ادریسی، پرسش و پاسخ و ارائه راه حل‌ها و نقد بررسی آن‌ها انجام شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 7 =