شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰

نماینده مردم شهرستان‌های‌ گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی؛

کتابداران و فعالان عرصه فرهنگ نیازمند حمایت هستند

جلسه مدیرکل با نماینده مردم در مجلس

نماینده مردم شهرستان‌های‌ گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی قلب تپنده مناطق خود هستند بر اهمیت ترمیم حقوق کارکنان تأکید کرد و گفت: فعالان عرصه فرهنگ به خصوص کتابداران نیازمند حمایت معیشتی هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به همراه حسن نورمحمدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار و ابراهیم مونسان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آرادان با حضور در دفتر یاسر عربی، نماینده مردم شهرستان‌های‌ گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اقدامات و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان گفتگو و راهکارهای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و همچنین مشکلات موجود در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را بررسی کرد.

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این دیدار گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های گرمسار و آرادان ارائه داد و گفت: طیف گسترده‌ای از خدمات اعم از خدمات آموزشی، فرهنگی، هنری، اطلاع‌رسانی در کتابخانه‌های عمومی استان ارائه می‌شود. کتابخانه‌های نسل جدید قادر به ارائه بیش از ۴۰ نوع خدمت هستند و در حال حاضر برنامه‌های متنوعی در کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است.

کتابداران و فعالان عرصه فرهنگ نیازمند حمایت هستند

محمد طاهریان توسعه زیرساختی کتابخانه‌های عمومی و حمایت و همراهی مربوط به بودجه و مسائل مالی کتابخانه‌های عمومی در راستای خدمت صادقانه به مردم را نیازمند توجه بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: باید بیش‌ازپیش از فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی حمایت شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان احداث کتابخانه استاندارد در شهر گرمسار را مطالبه اصلی علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی و فرهیختگان این شهرستان عنوان کرد و افزود: متأسفانه با وجود پیگیری‌های مکرر هنوز این امر محقق نشده و موجب کمبود فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان خاطرنشان کرد: طبق قوانین اگر زمین یا مکانی با حداقل زیربنای ۶۰۰ مترمربع جانمایی شود و خیرین نیز پای‌کار باشند و بخشی از آن را بسازند، دولت نیز در طرح تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام وارد خواهد شد و آن را به پایان خواهد رساند.

کتابداران و فعالان عرصه فرهنگ نیازمند حمایت هستند

وی به تنها شهر فاقدکتابخانه در آرادان اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون باید در تمامی شهرهای کشور و استان سمنان حداقل یک کتابخانه وجود داشته باشد اما متأسفانه با وجود پیگیری‌های مستمر تاکنون همچنان در شهر کهن‌آباد این طرح اجرا نشده و این شهر فاقدکتابخانه است.

طاهریان در ادامه به مسائل کتابداران اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های کتابداران در حال حاضر، حل مشکلات حقوقی و معیشتی است و این مطالبه را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داریم که ضمن تصویب طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مشکلات معیشتی این عزیزان عرصه فرهنگ‌ را نیز مرتفع سازند.

کتابداران و فعالان عرصه فرهنگ نیازمند حمایت هستند

در این دیدار یاسر عربی، نماینده مردم شهرستان‌های‌ گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های کتابداران و کارکنان استان در راستای اعتلای فرهنگ مطالعه، بر لزوم حمایت مجلس شورای اسلامی از مطالبات کتابداران تأکید کرد و گفت: عرصه فرهنگ به ویژه کتابداران نیازمند حمایت هستند تا بتوانند خدمات بیشتر و بهتری به مردم کشور عزیزمان ارائه کنند. نمایندگان در مجلس هم باید تمام توان خود را در حمایت‌های مالی و افزایش بودجه کتابخانه‌های عمومی و اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌کارگیرند.

نماینده مردم شهرستان‌های‌ گرمسار و آرادان در مجلس، کتابخانه‌های عمومی را یکی از تأثیرگذارترین مراکز فرهنگی کشور و قلب تپنده هر منطقه از شهر یا روستا دانست و گفت: عقیده دارم در بحث توسعه شهرها و توسعه جمعیتی اگر حواسمان به مسئله فرهنگی نباشد، قطعاً با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم بود.

وی بر ضرورت رفع مشکلات معیشتی کتابداران تأکید کرد و گفت: در ملاقات با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس، پیگیر حقوق همکاران کتابخانه‌های عمومی هستم تا شاهد فعالیت بهتر کتابخانه‌های عمومی و ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه باشیم.

عربی همچنین دریافت به‌موقع نیم درصد درآمد شهرداری‌ها را حق قانونی کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: به‌شخصه پیگیری‌های لازم را در خصوص دریافت نیم درصد درآمد شهرداری خواهم داشت تا حق کتابخانه‌های عمومی استان به‌طور کامل پرداخت شود.

وی در پایان حمایت خود از طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مجلس را اعلام کرد.

بررسی راه اندازی کتابخانه سیار برای شهرستان آرادان، جانمایی زمین برای شهر جدید ایوانکی و تخصیص بودجه برای سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه شهید فهمیده آرادان به‌عنوان تنها سالن اجتماعات شهرستان از دیگر مواردی بود که در این نشست به آن‌ها پرداخته شد.

گفتنی است، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در پایان این نشست ضمن تشکر از همراهی و همدلی نمایندگان مجلس، لوح تبریک مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را به یاسر عربی، نماینده مردم شهرستان‌های‌ گرمسار و آرادان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اهدا کرد.

کتابداران و فعالان عرصه فرهنگ نیازمند حمایت هستند

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 1 =