سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹

در راستای توانمندسازی معلمان؛

کارگاه «توسعه حرفه‌ای معلمان» در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار شد

کارگاه توسعه حرفه ای معلمان در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار شد

کارگاه «توسعه حرفه ای معلمان» با هدف توانمندسازی معلمان در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، در راستای توانمندسازی معلمان، کارگاه «توسعه حرفه ای معلمان» با تدریس زهرا وفا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی به همت کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر و با همکاری مدارس احسان نجفی، سامان، احسان و پیش دبستانی بادبادک در سالن آمفی تئاتر کتابخانه برگزار شد.

زهرا وفا، تسهیلگر و مدرس این دوره اظهار کرد: هدف از برگزاری این کارگاه توانمندسازی معلمان و ارائه ماشین رفتار و کاربرد آن در کاهش استرس و سلامت روان آنها و مدیریت رفتار با دانش آموزان است.

وی افزود: روش یاددهی و یادگیری کنترل درونی و ایجاد انگیزه درونی و کاهش روش های کنترل بیرونی از مباحث اصلی کارگاه است که کاربرد این روش ها در مدیریت کلاس، شوق یادگیری را در دانش آموزان افزایش داده و کلاس را به محیط امنی تبدیل خواهد کرد.

افسانه دارابی، مسئول کتابخانه خلیج فارس نیز در ابتدای این کارگاه ضمن تشکر از زحمات معلمان، گفت: شغل ما کتابداران در راستای شغل معلم ها است معلمی و کتابداری از مشاغل بسیار تأثیرگذار در جامعه است؛ پس حرفه ما ایجاب می کند با شرکت در کارگاه ها، آموزش دیدن و مطالعه کتاب های جدید روانشناسی، اطلاعات خود را به روز کنیم تا بتوانیم در ارتباط با دانش آموزان، والدین و جامعه، قوی تر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه معلم و کتابدار اگر از لحاظ روحی در شرایط مناسب و همچنین مطلع، مرتب، منظم و دقیق باشد، می تواند کارهای بزرگی انجام دهند، افزود: همه ما طبیعتاً می خواهیم بیشتر بدانیم و در حرفه خود موفق تر عمل کنیم، پس لازمه این کار مطالعه کتاب و شرکت در حلقه های کتاب خوانی است.

مسئول کتابخانه خلیج فارس در ادامه ضمن معرفی چند کتاب مفید برای معلمان تصریح کرد: اگر بخواهیم کیفیت را به حرفه معلمی و کتابداری و زندگی شخصی خود اضافه کنیم باید از جایی شروع کنیم که بیشترین تاثیر را داریم، یعنی از خودمان و این تغییر تنها با کتابخوانی و گفتگو در مورد مباحث کتاب، اتفاق می افتد.

کارگاه «توسعه حرفه‌ای معلمان» در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار شد

کارگاه «توسعه حرفه‌ای معلمان» در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار شد

کارگاه «توسعه حرفه‌ای معلمان» در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 0 =