جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱

با حضور نویسنده اثر؛

مراسم رونمایی از کتاب «من اگر روضه‌خوان بودم» در گناباد برگزار شد

مراسم رونمایی از کتاب «من اگر روضه خوان بودم» به همت کتابخانه شهید ابدی گناباد

مراسم رونمایی از کتاب «من اگر روضه خوان بودم» با حضور نویسنده اثر به همت کتابخانه عمومی شهید ابدی شهرستان گناباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی، همزمان با هفته دفاع مقدس مراسم رونمایی از کتاب «من اگر روضه خوان بودم» با حضور احمد مظلوم، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد؛ ملیحه سادات مهدوی شهری، نویسنده اثر؛ حجت الاسلام سیدمحمود رضوان پناه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و سرهنگ مهدی مرتضوی نیا، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گناباد به همت کتابخانه عمومی شهید ابدی شهرستان گناباد برگزار شد.

در ابتدای این آیین احمد مظلوم، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به اجرای برنامه ها و فعالیت های متنوع فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد، گفت: این مراسم، چهارمین آیین رونمایی کتاب در شهرستان گناباد توسط اداره و کتابخانه های عمومی شهرستان است. بدون شک برگزاری این قبیل برنامه ها منجر به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آشنایی بیشتر مردم با نویسندگان بومی شهرستان خواهد شد.

در ادامه صدیقه امیری، کارشناس و دبیر ادبیات فارسی گفت: به ملیحه سادات مهدوی شهری، نویسنده کتاب «من اگر روضه خوان بودم» برای قلم پرتوان و زیبای او تبریک می گویم؛ چراکه توانسته است روضه های دهه اول محرم را از نگاه حضرت زینب(س) به شیوایی بیان کند.

وی ابراز امیدواری کرد با الگو قرار دادن حضرت زینب(س) بتوانیم همانند ایشان بر مصیبت ها صبر کرده و آن را مقدمه ای برای رشد و کمال خود بدانیم.

حجت الاسلام روح الله پورعابدین، استاد حوزه و دانشگاه نیز ضمن اشاره به جایگاه والای روضه خوانی در دین مبین اسلام به بیان نکاتی در رابطه با ویژگی های ظاهری کتاب از جمله صفحه آرایی و سرفصل های آن پرداخت و این اثر را مخاطب پسند عنوان کرد.

در پایان ملیحه سادات مهدوی شهری، نویسنده کتاب «من اگر روضه خوان بودم» با اشاره به روند تولید این اثر، به نگاه مثبت و استقبال هیئت داوران در انتشارات بین المللی «جمکران» و بسیاری از خوانندگان اشاره کرد و گفت: از جمله منابع قابل استفاده در نگارش این کتاب می توان به کتاب های «لهوف» و «اراشاد» شیخ مفید اشاره کرد.

وی اظهار کرد: تمام تلاشم در کتاب «من اگر روضه خوان بودم» این بود که تعریف زن ستمکش را  از روی حضرت زینب (سلام الله علیها) بردارم. به عبارت دیگر در نظر داشتم از ایشان یک زن قهرمان ستم‌ستیز به نمایش بگذارم تا جوانان با این جلوه از حضرت آشنا شوند.

مهدوی شهری هدف از این معرفی را آماده کردن جوانان برای نابودی اسرائیل و ظلم جهانی عنوان کرد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 3 =