چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷

نماینده مردم قم، جعفرآباد و کهک در مجلس مطرح کرد؛

لزوم توجه نسل جوان بر تقویت مباحث اعتقادی و فقهی و مطالعه تاریخ

دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با روانبخش نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی

در دیدار مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم و حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش، نماینده مردم قم، جعفرآباد و کهک در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بر لزوم پیگیری ایجاد کتابخانه در منطقه پردیسان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش، نماینده مردم قم، جعفرآباد و کهک در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روانبخش در این دیدار گفت: متأسفانه در حالی که همه ما از اهمیت انس با کتاب و نقش کتاب در پیشرفت و تعالی انسان مطلع هستیم، به دلیل مشغله های زندگی و گذراندن وقت در فضای مجازی، کمتر به این مهم می پردازیم.

وی افزود: فضای مجازی به مطالعه عمیق منجر نمی شود و تنها اطلاعاتی سطحی در اختیار ما قرار می دهد؛ حال آن که کتاب باعث ایجاد عمق در تفکر ما شده، اطلاعات ما را افزایش می دهد و بر تصمیمات ما در زندگی تأثیر می گذارد.

نماینده مردم قم، جعفرآباد و کهک در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیرامون استفاده مفید از فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی در بسیاری از موارد همچون استفاده برای شنیدن کتاب صوتی و خواندن کتاب الکترونیکی می تواند فواید زیادی داشته باشد و خوشبختانه امروزه آثار بسیاری از عالمان و دانشمندان برجسته به صورت کتاب دیجیتال و حتی رایگان در فضای مجازی موجود است.

وی همچنین پیرامون کتاب و کتابخوانی به جوانان توصیه کرد: نسل جوان باید بر تقویت مباحث اعتقادی و فقهی خود اهتمام ویژه داشته باشند؛ چراکه این مباحث می تواند پایه های فکری آنها را تقویت کرده و ضمن مصون داشتن آنان از بمباران اعتقادی دشمنان، سبب تأثیرگذاری آنها در جامعه شود.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین تصریح کرد: پیشنهاد می کنم طلاب و دانشجویان علاوه بر رشته های تخصصی خود، در حوزه های دیگر نظیر اخلاق، علوم حدیث و تاریخ نیز مطالعه کنند؛ برای مثال کتاب های «جریان شناسی فکری سیاسی صدر اسلام» نوشته جواد سلیمانی و «تاریخ معاصر ایران» نوشته موسی نجفی و موسی حقانی بسیار مفید هستند.

وی پیرامون آخرین کتابی که مطالعه کرده است، گفت: آخرین کتابی که خواندم کتاب «مصطفی: زندگی‌نامه و خاطراتی از سردار سرلشکر شهید حجت‌الاسلام مصطفی ردّانی‌پور» بود که به همه مردم پیشنهاد می کنم این کتاب را بخوانند و با سیره و زندگی این شهید گرانقدر آشنا شوند.

نماینده مجلس دوازدهم همچنین با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های دانشگاه و آموزش عالی موجود در پردیسان برای ایجاد کتابخانه عمومی اظهار داشت: با توجه به وجود تعداد قابل توجهی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در منطقه پردیسان و اهمیت ایجاد کتابخانه عمومی و نیاز مردم منطقه به کتابخانه، لازم است تا پیگیری هایی برای اختصاص بخشی از فضای این مراکز به کتابخانه عمومی و ارائه خدمات به عموم مردم انجام شود.

وی پیرامون ایجاد کتابخانه در پردیسان ادامه داد: در مورد ایجاد کتابخانه در پردیسان همچنین لازم است با هم افزایی اداره کل راه و شهرسازی و همچنین شهرداری، زمینی را در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان قرار دهیم و با حمایت خیرین و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه ای با خدمات متنوع فرهنگی در پردیسان ایجاد کنیم. 

حجت الاسلام والمسلمین روانبخش با اشاره به دیدار خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از قول مساعد وزیر فرهنگ پیرامون تجهیز و تکمیل سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی قم خبر داد.

لزوم توجه نسل جوان بر تقویت مباحث اعتقادی و فقهی و مطالعه تاریخ

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 2 =