شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸

در راستای توسعه همکاری‌ها انجام شد؛

دیدار مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی و تبلیغات اسلامی استان سمنان

دیدار مدیران کل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با هدف توسعه همکاری‌ها و در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با هدف توسعه همکاری‌ها در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با حجت‌الاسلام علیرضا قنبری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان دیدار و گفتگو کرد.

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این دیدار ضمن تبریک انتصاب حجت‌الاسلام علیرضا قنبری، ابراز امیدواری کرد: با یاری خداوند در دوره مدیریت جدید این سازمان، همکاری‌های متقابل و سازنده‌ای میان دو دستگاه شکل خواهد گرفت.

دیدار مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی و تبلیغات اسلامی استان سمنان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان، خواستار راه‌اندازی حداقل یک باب کتابخانه مشارکتی در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی استان شد و گفت: در صورتی‌که این امکان فراهم شود اداره کل کتابخانه‌های عمومی در بحث نرم‌افزارهای کتابداری و همچنین ارسال کتاب و مجله همراه این کتابخانه خواهد بود.

طاهریان همچنین با دعوت از مدیرکل تبلیغات اسلامی استان برای بازدید از مجموعه کتابخانه مرکزی سمنان بر ضرورت همکاری بیشتر کتابخانه‌ها با آن مجموعه تأکید و امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک در این زمینه را بسیار مؤثر ارزیابی کرد.

دیدار مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی و تبلیغات اسلامی استان سمنان

حجت‌الاسلام علیرضا قنبری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این دیدار کتابخانه‌های عمومی را مجموعه‌ای پویا و تأثیرگذار توصیف کرد و افزود: در کنار توسعه فیزیکی کتابخانه‌های عمومی باید به دنبال توسعه فرهنگی نیز بود.

وی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص چگونگی فعالیت‌های سازمان برای تولید محتواهای مکتوب و پی‌دی‌اف در مناسبت‌های مختلف توسط گروه‌های نخبگان و جامعه هدف، گفت: در حال حاضر با تعاملاتی که شکل‌گرفته گروهای مردمی و دانش آموزان در حال جمع‌آوری خاطرات شهدای استان هستند تا آن‌ها را به‌صورت مکتوب گردآوری کنند.

علیرضا قنبری بابیان اینکه اکنون در زمانی هستیم که جنگ رسانه‌ای حرف اول را در دنیا می زند، اظهار داشت: نباید اجازه داد فضای مجازی روی جوان ما تأثیر مخرب بگذارد. در واقع باید به‌گونه‌ای اقدام کنیم که جوان ایرانی روایت اول را از زبان رسانه‌های داخلی بشنود و آن را به‌صورت واقعی و آن طور که هست درک کند.

دیدار مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی و تبلیغات اسلامی استان سمنان

وی تشکیل حلقه‌های کتاب‌خوانی و تعریف فعالیت‌های مشترک در زمینهٔ کتاب را از دیگر محورهای توسعه فرهنگی در جامعه عنوان کرد و از آمادگی خود برای همکاری‌های بیشتر با مجموعه کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در پایان ایجاد عادت به مطالعه در بین دانش آموزان و گروه‌های هدف را از دیگر موضوعاتی دانست که با کمک اداره کل کتابخانه‌های عمومی می‌توان برای آن برنامه‌ریزی منسجم و سازنده‌ای داشت.

دیدار مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی و تبلیغات اسلامی استان سمنان

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 2 =