پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

با اجرای برنامه های فرهنگی متنوع؛

ویژه برنامه های عید سعید غدیر خم در کتابخانه های عمومی استان مرکزی

=-.jpg

با حضور اقشار مختلف، ویژه برنامه های عید سعید غدیر خم در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی،  با حضور اقشار مختلف، ویژه برنامه های گرامیداشت عید سعید غدیر خم در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد.

برگزاری نشست کتاب‌خوان عید غدیر در کتابخانه ولایت فرمهین 
 به مناسبت دهه امامت و ولایت و فرا رسیدن عید سعید غدیرخم، نشست کتاب‌خوان به همت کتابخانه عمومی ولایت فرمهین برگزار شد. در این نشست کتاب هایی در خصوص سیره و زندگی، شخصیت، فضایل اخلاقی، احادیث و پندهای حضرت علی (ع) معرفی گردید.
در این نشست «یک صدف از هزار» نوشته مرتضی دانشمند، توسط مهدیه فراهانی؛ «برکه‌ آفتاب» نوشته ناصر نادری، توسط ساینا ابراهیمی؛ «امام علی(ع) و پرنده» نوشته نوری ایجادی، توسط زهرا رجبی؛ «امیر سکوت و عدالت» نوشته مهدی مرادحاصل، توسط ریحانه نیک آبادی؛ «علی زیباترین سرود هستی» نوشته مصطفی چمران، توسط ثنا ابراهیمی آبادی؛ «غدیر» نوشته علی صفائی حائری، توسط محدثه برزآبادی؛ «علی اول ...: چهل حدیث درباره اولیات امیرمومنان علی(ع)» نوشته علی اکبر مهدی پور، توسط مبینا پهلوانی فراهانی و   «داستان غدیرخم» نوشته عبدالحسین امینی، توسط مهسا ذوالفقاری با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.  


نشست کتاب‌خوان غدیر در جاورسیان برگزار شد
به همت کتابخانه عمومی ادیب الممالک فراهانی، نشست کتاب‌خوان به مناسبت غدیر در شهر جاورسیان شهرستان خنداب برگزار شد.
در این نشست «غدیر شناسی» نوشته محمد دشتی، توسط لیلا رضایی؛ «در آستانه غدیر» نوشته محمد دشتی، توسط اعظم جمشیدی؛ «تعلیم و تربیت» نوشته عبدالمجید زهادت، توسط فاطمه رضایی؛ «خطبه ها و نامه های حضرت علی(ع)» نوشته مهدی مراد حاصل، توسط لیلا فتحی و «معجزات امیر المومنین(ع)» نوشته احمد متوسل، توسط زهرا گودرزی با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

برپایی جشن عید غدیر در کتابخانه علامه دلیجانی شهر دلیجان
جشن عید غدیر همراه با برنامه های متنوعی همچون قصه گویی، ساخت کاردستی، معرفی کتاب و بازی و سرگرمی  در کتابخانه عمومی عبدالهادی علامه دلیجانی شهر دلیجان برگزار شد.
در این برنامه کودکان با کاروان غدیر همراه شدند و ضمن ساخت کاردستی از تمثال دستان گره کرده حضرت رسول(ص) و حضرت علی(ع) در روز غدیر،   واقعه تاریخی غدیر خم در قالب قصه برای کودکان و نوجوانان شرکت کننده بازآفرینی شد.   
از دیگر برنامه های این جشن، معرفی کتاب، بازی با ضرب المثل ها و اجرای چیستان و لطیفه توسط کودکان بود.

نشست کتاب‌خوان گفتمان ولایت در کتابخانه آیت اله اراکی

به مناسبت عید غدیر و با هدف معرفی و به اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده، نشست کتاب‌خوان گفتمان ولایت در کتابخانه عمومی آیت اله اراکی شهر اراک برگزار شد.

نسیم غدیر در نشست کتاب‌خوان کتابخانه علامه عسگری ساوه
به مناسبت گرامی داشت عید غدیر، نشست کتاب‌خوان در  کتابخانه عمومی علامه عسگری شهر ساوه برگزار شد.

در این نشست «سفر به سرزمین غدیر خم» نوشته مهدی وحیدی صدر، توسط الهام آقایی؛ «زیبا صدایم کن» نوشته فرهاد حسن زاده، توسط معصومه داریوشی شیخانی؛ «باغ خرمالو» نوشته هادی حکیمیان، توسط مریم  محمدیاری؛ «قصه های مادربزرگ» نوشته رضا احمدی، توسط فاطمه یاری؛ «اکبر کاراته و آقایون کچل» نوشته صالحی‌حاجی آبادی، توسط فاطمه گنجی با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.  

جمع خوانی و معرفی کتاب «غدیر» در روستای وفس کمیجان
به همت کتابخانه عمومی شیخ عبدالنبی وفسی، کتاب «غدیر» نوشته علی صفائی حائری ازانتشارات لیله القدر در روستای وفس شهرستان کمیجان معرفی و جمع خوانی شد.

مسابقه نقاشی و جمع خوانی کتاب غدیر در کتابخانه شهدای نهرمیان
به مناسبت فرارسیدن عید غدیرخم و با هدف آشنایی کودکان واعضای کتابخانه با ماجرای روز هیجدهم ذی الحجه و انتخاب حضرت علی(ع) از طرف حضرت محمد(ص) به عنوان جانشین، برنامه جمع خوانی کتاب و مسابقه نقاشی در کتابخانه عمومی شهدای روستای نهرمیان از توابع شهرستان شازند برگزار شد.

جمع خوانی کتاب «۱۴ قصه از ۱۴ معصوم(ع)» در کتابخانه علامه دلیجانی
به مناسبت عید غدیر، کتاب «۱۴ قصه از ۱۴ معصوم(ع) : امام علی(ع)» نوشته حسین فتاحی در کتابخانه عمومی علامه عبدالهادی دلیجانی معرفی و جمع خوانی شد.
زینب سادات سیدی، مسئول کتابخانه علامه دلیجانی گفت: این مجموعه کتاب ها که برای گروه سنی کودک و نوجوان نوشته شده اند در چهارده جلد جداگانه منتشر شده است. کتاب هایی که هر یک گویای زندگی یکی از ائمه اطهار هستند و تالیف آنها را حسین فتاحی و تصویرگری آن را هم محمد رضا دادگر برعهده داشته است.
سیدی افزود: از بارزترین ویژگی این داستان ها می توان به زبان ساده ای اشاره کرد که در آنها به کار رفته و به دلیل همین سادگی، داستان ها برای کودکان دبستانی قابل درک و جذاب شده اند. نویسنده این کتاب، ضمن رعایت سندیت وقایع تاریخی هر داستان و ذکر نام دقیق شخصیت ها، مکان ها و تاریخ ها، سعی کرده تا جنبه داستانی آثار مورد نظر را هم نادیده نگیرد.
وی خاطرنشان کرد: از این طریق علاوه بر بازنگری حوادث و شرح زیبایی های زندگی چهارده معصوم(ع)، خواننده به پیگیری هر داستان و مراجعه به کتاب بعدی تشویق می شود.


مسابقه جدول و رنگ آمیزی عید غدیر در شهر قورچی باشی
با حضور جمعی از کودکان، مسابقه جدول و رنگ آمیزی به مناسبت عید سعید غدیر در بخش کودک کتابخانه عمومی شهدای شهر قورچی باشی برگزار شد.  

جمع خوانی کتاب «غدیر» در کتابخانه امام خمینی(ره) روستای گرکان
 کتاب «غدیر» نوشته علی صفایی حائری در کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) روستای گرکان از توابع شهرستان آشتیان جمع خوانی شد.
در بخشی از این کتاب آمده است: داستان غدیر و تاریخ غدیر از عظمت غدیر و ضرورت ولایت و ریشه ای بودن این مساله خبر می دهد. رسول در آن هنگام و در زیر آن آفتاب سوزان، آن همه جمعیت را برای چه نگه می دارد و چه پیامی برای آنها دارد؟ باید این پیام، اساسیترین پیام او باشد و بزرگترین ستون دین او، چون او برای هیچ یک از پایه های دین خود، این گونه دعوت نکرد و این گونه مردم را گرد نیاورد.  

مسابقه نقاشی غدیر در کتابخانه قائم مقام فراهانی شهر فرمهین
با حضور کودکان شهر فرمهین، مسابقه نقاشی به مناسبت عید سعید غدیر در کتابخانه عمومیقائم مقام فراهانی برگزار شد. شرکت کنندگان در این مسابقه  تصورات ذهنی خود از واقعه غدیر خم را به تصویر کشیدند و در پایان جوایزی دریافت کردند .

معرفی کتاب «برکه آفتاب» برای کودکان شهر نراق 
به مناسبت عید غدیر و به همت کتابخانه عمومی فاضلین نراقی، کتاب «برکه آفتاب» ناصر نادری برای کودکان شهر نراق معرفی شد.
اکرم مهراد فر، کتابدار کتابخانه فاضلین نراقی گفت: این کتاب واقعه غدیر خم را به زبان داستانی مناسب گروه سنی ج روایت کرده است.
مهراد فر افزود: در این برنامه علاوه بر معرفی و جمع خوانی کتاب، نشریه دیواری غدیر با معرفی کتابهای «بر کرانه غدیر» و «برکه آفتاب» توسط کودکان شهر نراق تهیه شد.


برگزاری مسابقه نقاشی غدیر در کتابخانه شهدای مرزیجران اراک
 به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر و با همکاری کانون فرهنگی هنری شهید علی اکبر سجادی، مسابقه نقاشی عید غدیر در کتابخانه شهدای روستای مرزیجران شهرستان اراک برگزار شد.
همچنین با توجه به مشکل کمبود آب و سرانه مطالعه در کشور، مسابقه نقاشی با موضوع «آب کم است» و «مطالعه کم است» در روستای مرزیجران برگزار شد که با استقبال کودکان همراه بود.

کارگاه رنگ آمیزی به مناسبت عید غدیر  در کتابخانه علامه عسگری ساوه
به مناسبت گرامیداشت عید سعید غدیر خم، کتابخانه عمومی علامه عسگری شهر ساوه اقدام به برگزاری مسابقه رنگ آمیزی با موضوع «عید غدیر» برای اعضای کودک کتابخانه نمود.   
طی این مسابقه ضمن تشریح داستان نقاشی‌ها با موضوع غدیر خم، کودکان به رنگ‌آمیزی برگه های نقاشی‌ پرداختند.  
سعیده رونقی، کتابدار کتابخانه علامه عسگری گفت: در این برنامه کودکان ضمن رنگ آمیزی، با واقعه غدیر و این مناسبت تاریخی آشنا شدند و در معرفی فضایل امام علی (ع) مطالبی برای آنها ارائه شد.  
رونقی افزود: در پایان این مسابقه، به نقاشی‌های منتخب کودکان جوایزی به‌رسم یادبود اهدا شد و از رنگ آمیزی اعضا، نمایشگاهی در کتابخانه برپا شد.

جمع خوانی کتاب «بیعت غدیر» در کتابخانه شهدای قورچی باشی
همزمان با فرارسیدن عید غدیر کتاب «بیعت غدیر» منتشر شده توسط گروه کودک ونوجوان سبطین و تصویر گری کلثوم نظری در بخش کودک کتابخانه شهدای عمومی شهر قورچی باشی معرفی و جمع خوانی شد.