دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵

مدیرکل کتابخانه های مازندران در دیدار با فرماندار فریدونکنار مطرح کرد؛

ضرورت تقویت گفتمان دینی و نقش آفرینی موثر عناصر فرهنگی برای رفع آسیب های اجتماعی

فرماندار فریدونکنار

آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران ضمن بازدید از کتابخانه های عمومی فریدونکنار، جهت پیگیری امور کتابخانه های عمومی با فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان روز یکشنبه ۱۳ آبان ۹۷، در نشست صمیمی با محمد مهدی نصیری کناری، فرماندار فریدونکنار، بر ضرورت تقویت گفتمان دینی و نقش آفرینی موثر عناصر فرهنگی برای رفع آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

ولیپور ضمن بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان و با بیان اینکه وجود دو کتابخانه عمومی در فریدونکنار سرمایه اجتماعی محسوب می شود، اظهار داشت: هر چند باید برای افزایش تعداد کتابخانه ها تلاش کنیم اما با همین سرمایه موجود و وجود کتابدارانی که برای ترویج مطالعه مفید در تلاش هستند، می توان برای جریان سازی سبک زندگی در جامعه اقدامات شایسته ای را برنامه ریزی کرد.

وی افزود: برای تحقق کامل برنامه ها، به همفکری و همکاری سازنده بانیان فرهنگی نظام با یکدیگر و با مردم نیازمندیم و امیدواریم این جلسات منجر به نتایج ارزشمندی شود.

نصیری کناری، فرماندار فریدونکنار نیز آشنایی بیشتر مردم با کتابخانه های عمومی را مقدمه تحولاتی بزرگ در عرصه فرهنگ دانست و اذعان داشت: تلاش کرده ایم با همگرایی بیشتر در دستگاه های فرهنگی، برنامه های هدفمندتری را به اجرا در آوریم تا از داشته هایمان بهره حداکثری را ببریم.

وی با اشاره به برخی معضلات اجتماعی، کاهش و محو این معضلات را دور از دسترس ندانست و گفت: ما دارای سرمایه فرهنگی بسیار غنی هستیم؛ تنها کافی است به اعتقادات و توان ترویج آن ایمان داشته باشیم تا ثمرات آن را ببینیم.

گفتنی است، پس از این جلسه، بازدیدهایی از کتابخانه های عمومی فریدونکنار انجام و تصمیماتی برای بهره مندی کتابخانه ها از امکانات بیشتر و حمایت های معنوی اتخاذ شد.