دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

همزمان با هفته کتاب صورت پذیرفت؛

نواختن زنگ کتابخوانی در مدارس استان مرکزی

زنگ کتاب

همزمان با هفته کتاب و با حضور مسئولین، زنگ کتابخوانی در مدارس منتخب استان مرکزی نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی، به مناسبت هفته کتاب و با حضور حجت الاسلام دانشی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی؛ احمد طهرانی، فرماندار شهرستان خمین و جمعی از مسئولان، زنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه دخترانه عارفه شهر خمین نواخته شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی در این مراسم با اشاره به لزوم استفاده از فرصت های موجود برای ترغیب دانش آموزان به مطالعه، اظهار داشت: ما هیچوقت نمی‌توانیم عمر رفته را بازگردانیم ولی با مطالعه کتاب می‌توانیم حاصل یک عمر تلاش یک دانشمند را به دست آوریم و در زندگی خود به کار ببندیم.

 دانشی افزود: کتاب گوهر ارزشمندی است که می‌تواند جان و روح ما را تعالی بخشد بنابراین باید دانش آموزان خود را به کتاب خواندن عادت بدهیم و برای مطالعه کتاب برنامه ریزی داشته باشیم.

فرماندار شهرستان خمین نیز در این مراسم گفت: با توجه به فاصله گرفتن مردم به ویژه جوانان و نوجوانان از مطالعه کتاب، ترویج فرهنگ مطالعه ضرورت بیشتری می‌یابد که هفته کتاب و کتابخوانی بهترین فرصت برای این امر است.

طهرانی افزود: دانش آموزان با داشتن یک برنامه ریزی صحیح می توانند در کنار مطالعه کتب درسی به مطالعه کتب غیر درسی نیز بپردازند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به بخش پرورشی دانش آموزان در کنار بخش آموزشی، افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی و تشویق دانش آموزان به مطالعه کتاب می تواند به معلمان و مربیان در رسیدن به این هدف کمک کند.

همچنین در مراسمی با حضور جمعی از مسئولین، زنگ کتاب در دبستان دخترانه فرهنگیان قدس و دبیرستان شاهد قمر بنی هاشم(ع) شهر اراک به صدا درآمد و برنامه‌های متنوع فرهنگی در این مراسم اجرا شد.