دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

در برنامه زنده تلویزیونی«حال خوش خواندن »مطرح شد؛

۹۰ کتابخانه در خوزستان نوسازی می شود

در حال خوش خواندن

استاندار خوزستان در برنامه زنده تلویزیونی حال خوش خواندن گفت: ۹۰ کتابخانه عمومی در خوزستان برای نوسازی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در برنامه زنده «حال خوش خواندن» ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) بعثت خود را با کلمه خواندن شروع کرد؛ خواندن و مطالعه، دانایی و توانایی می آورد و این یک استراتژی فرهنگی است که دین اسلام پیش گرفته است.  
وی افزود: برای رسیدن به دانایی و پیشرفت، جامعه نیاز به مطالعه دارد.  برای ترویج مطالعه، توسعه خدمات و بهسازی کتابخانه ها ضروری است که بر این اساس از ۲۲۲ باب کتابخانه عمومی استان ۹۰ باب برای نوسازی، بهسازی و تعمیرات اساسی در دستور کار قرار گرفته شده است.
غلامرضا شریعتی بیان کرد: با توجه به وعده ای که به مردم و مشتاقان کتاب در خصوص راه اندازی کتابخانه دیجیتال و الکترونیک دادیم، کارگروهی متشکل از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و همکاران وی تشکیل شد تا از تجارب کشورهای موفق در این زمینه استفاده کنند.
شریعتی اظهار کرد: خاستگاه اولیه کتابخانه الکترونیک در کشور، خوزستان است از این رو خواستار آن هستیم که پروژه در کمترین زمان و بهترین نحو به انجام رسد.
استاندار ادامه داد: اجرای برنامه های کودک محور، زیبا سازی و تجهیز منابع در بخش کودک به منظور نهادینه کردن مطالعه در بین کودکان از جمله اقداماتی است که در استان دنبال می کنیم و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی در خصوص افتتاح کتابخانه های عمومی در استان عنوان کرد: به جز کتابخانه عمومی جنت مکان گتوند که ساخت آن تا سال آینده طول می کشد، ۱۲ باب کتابخانه عمومی در حال ساخت است که عمدتاً در مناطق حاشیه شهرها و روستاها و مناطق کم برخوردار این استان هستند و ان شالله تا پایان امسال تمام پروژه ها به بهره برداری خواهد رسید.
غلامرضا شریعتی اضافه کرد: با توجه به اینکه گسترش کتابخانه های عمومی در مناطق کم برخوردار در دستور کار قرار گرفته است، کتابخانه عمومی شهدای مدافع حرم منبع آب اهواز به بهره برداری خواهد رسید.
شریعتی افزود: همچنین ۵ باب کتابخانه عمومی در اهواز، آزادگان دزفول، آزادی اندیمشک، نوران (مظفریه) کارون، الهیه اهواز وجود دارد که عملیات ساخت آنها در حال انجام است.