دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

شهردار مشهد عوامل افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) را تشریح کرد؛

همدلی، وحدت و صدق نیت در رسیدن به یک هدف مشترک

کلایی شهردار مشهد

شهردار مشهد در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد گفت: این پروژه الگوی کاملی از همدلی، وحدت و صدق نیت مدیران دستگاه‌های مختلف در رسیدن به یک هدف مشترک است. ما در ابتدا اطمینان داشتیم این پروژه به لحاظ فنی راه اندازی نمی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، محمدرضا کلایی در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد گفت: این کتابخانه باید ۱۹ سال پیش به افتتاح می رسید وقتی ۴ ماه پیش جناب آقای سبزیان عنوان کردند که کتابخانه در ایام دهه فجر افتتاح می شود طبیعتا بر اساس تجربیات بسیار خود، در حوزه شهرداری مطمئن بودیم که این اتفاق رخ نخواهد داد، اما طی چهار ماه گذشته اهتمامی جدی از سوی دستگاه‌های مختلف صورت گرفت که این امر بعید را محقق کرد.

وی افزود: دلایلی که در محقق شدن این اتفاق دخیل بود تعلق داشتن این پروژه به مردم مشهد، تلاش جناب آقای سبزیان و مجموعه مدیریتی نهادکتابخانه های عمومی کشور در ایجاد این باور که این پروژه به مردم تعلق دارد و همدلی همه جانبه همه دستگاه ها بود.

کلایی تأکید کرد: این پروژه الگوی کاملی از همدلی، وحدت و صدق نیت مدیران دستگاه‌های مختلف در رسیدن به یک هدف مشترک است؛ در حالی که همه ما به لحاظ فنی اطمینان داشتیم که راه اندازی این پروژه طی چهار ماه کاری ناشدنی است اما امید و همدلی دستگاه های مختلف این اتفاق را محقق کرد. بر این اساس معتقدم که این الگو می‌تواند قابل تکثیر به حوزه‌های مختلف باشد.

شهردار مشهد درپایان گفت: امروزه نقش کالبدی کتابخانه ها اهمیت گذشته را ندارد و آن چیزی که مهم است نقش اجتماعی کتابخانه های عمومی است و جا دارد ضمن تشکر از پیگیری‌های ویژه استاندار محترم برای تحقق این امر ازهمه دستگاه هایی که در این مدت برای افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد تلاش کردند تشکر کنم.