سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

به مناسبت پانزدهمین سالروز تاسیس نهاد انجام شد؛

اجرای طرح کتابخانه گردی در کتابخانه عمومی شهید کوچری بخش قطور شهرستان خوی

شهید کوچری

طرح کتابخانه گردی در کتابخانه عمومی شهید کوچری با استقبال گرم مسئولان و مردم بخش محروم قطور اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، همزمان با سراسر کشور، طرح ملی کتابخانه گردی با استقبال مسئولان و مردم کتاب دوست بخش قطور در شهرستان خوی اجرا شد.

فاطمه مقدم، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوی، ضمن ابراز خرسندی از حضور گرم مردم و مسئولان در طرح کتابخانه گردی، گفت: استقبال عمومی از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی جدیدالتاسیس، انگیزه خدمت مضاعف در کتابداران و مسئولان کتابخانه های عمومی را ایجاد می کند.

پیمان تابانفر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی با بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی شهید کوچری، گفت: میزان مطالعه یکی از شاخص‌های توسعه جوامع است و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی توسط کتابخانه‌های عمومی عامل جذب کودکان و نوجوانان به کتابخانه های عمومی است.

جواد شکورلو، بخشدار قطور، ضمن قدردانی از توجه نهاد کتابخانه های عمومی کشور به تامین منابع با در نظر گرفتن تاریخ، جغرافیا، زبان و فرهنگ محلی خواستار استمرار این امر و ارسال بیشتر کتب و منابع به زبان ترکی و محلی به کتابخانه‌های عمومی شد.

داریوش احمدی، شهردار شهر قطور نیز از توجه نهاد به ایجاد کتابخانه در مناطق محروم تشکر کرد و به عضویت کتابخانه عمومی شهید کوچری درآمد.

میکائیل جانعلی پور، نویسنده، ادیب، شاعر، فعال فرهنگی و از مفاخر شهرستان خوی در بازدید از کتابخانه، خواستار توجه بیش از پیش مسئولان به خدمت رسانی برای اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی در مناطق محروم شد.

گفتنی است، همزمان با بازدید مسئولان از کتابخانه عمومی شهید کوچری، دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهدای قطور و دبیرستان دخترانه مکرم، مهمان برنامه های متنوع فرهنگی از قبیل حلقه کند و کاو، قصه گویی و ساخت کاردستی شدند.