سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

در آیین کتابخانه گردی شهر اراک مطرح شد؛

طرح کتابخانه گردی در توسعه فرهنگ کتابخوانی تأثیرگذار است

کتابخانه گردی 1

جمعی از روحانیون، اساتید دانشگاه و پزشکان شهر اراک به مناسبت روز کتابخانه گردی از کتابخانه عمومی شماره یک بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، حجت‌الاسلام مصطفی شفیعی، مسئول امور روحانیون ایثارگر استان مرکزی در حاشیه بازدید از کتابخانه عمومی شماره یک اراک در راستای اجرای طرح ملی «کتابخانه‌گردی» گفت: ورود به کتابخانه علاوه بر آشنایی با تازه‌های نشر، ما را با کتب قدیمی‌تر نیز آشنا می‌کند.
شفیعی با اشاره به پسندیده بودن طرح کتابخانه‌گردی، انجام این قبیل اقدامات را در توسعه فرهنگ کتابخوانی تأثیرگذار برشمرد و اظهار کرد: متأسفانه ساعات مطالعه و درصد کتابخوانان کم است، اگر قصد داریم تغییری در ساعات مطالعه ایجاد کنیم باید به فضاسازی و شاداب‌سازی کتابخانه‌ها و مکان‌های مطالعه در مدارس و مهدکودک‌ها بیشتر توجه شود، خوشبختانه کتابخانه‌ها به سمت شاداب‌سازی فضایی مناسب ویژه کودکان حرکت کردند که می‌تواند در جذب آنان حضور در کتابخانه کمک کند.
وی بر لزوم حضور والدین به همراه فرزندان در فضای کتابخانه تأکید کرد و افزود: فرزندان باید با لمس کتاب آشنا شوند، اگر خردسالان و کودکان در کتابخانه حضور داشته باشند به اهمیت کتاب پی می‌برند، چراکه از نزدیک شاهدند بزرگترها با چه وسواس و احترامی کتاب را در دست گرفته و ورق می‌زنند و این امر قطعا در رفتار فرزندان با کتاب تأثیر دارد.

سعید محمددوست، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان اراک نیز در مراسم کتابخانه گردی شهر اراک گفت: فعالیت اداره کل کتابخانه‌های عمومی و مرکز بهداشت هر دو فرهنگ‌سازی است و با تعاملات متقابل می‌توان هر دو فرهنگ یعنی فرهنگ مطالعه و فرهنگ سلامت‌محوری را ارتقا بخشید.
محمددوست اضافه کرد: برای ارتقای سطح مطالعاتی همکاران ستادی و محیطی از فرصت‌هایی همچون روز کتاب و کتابخوانی و کتابخانه‌گردی استفاده می‌کنیم، روزهای مناسبی با کتاب حساسیت‌ها را ایجاد کرده و می‌تواند زمینه افزایش سرانه مطالعه را فراهم کند. امروز به صورت نمادین در این کتابخانه حضور داریم اما کارکنان مراکز برای عضویت و استفاده از کتب مرتبط با بهداشت و یا دیگر رشته‌ها اقدام می‌کنند.