دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

با هدف اجرای مصوبات جلسه شورای معاونین نهاد در شهرستان بهارستان؛

کارگاه آموزشی «هنرهای کاربردی ویژه نوجوانان» برگزار شد

تصویر

در راستای اجرای مصوبات جلسه فوق‌العاده شورای معاونین نهاد در شهرستان بهارستان، کارگاه های آموزشی «هنرهای کاربردی » ویژه اعضای نوجوان کتابخانه های عمومی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، پس از برگزاری نخستین نشست فوق العاده شورای معاونین نهاد در شهرستان بهارستان در تیرماه ۹۷ که به بررسی وضعیت اولین شهرستان از ۳۱ شهرستان معرفی شده از سوی شورای اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داشت، دوره های متنوع آموزشی با حضور اساتید برجسته در شهرستان برگزار شد. کارگاه های آموزشی هنرهای کاربردی ویژه نوجوانان از جمله این کارگاه ها است که از هفته گذشته در کتابخانه های عمومی شهرستان بهارستان شروع به کار کرده است.

پریسا سندسی، مدرس کارگاه های نقاشی و خلاقیت در بیان اهمیت برگزاری این کارگاه گفت: امروزه تمام روان‌شناسان تجربی متقاعد شده اند اگر قوه ابتکار کودک را در جریان نقاشی و کار گروهی تقویت کنیم، منجر به ساخته شدن شخصیت کودک می شود. نادیده گرفتن این ابتکار و یا سرکوب کردن آن با عمل کسل کننده کپی برداری و رسم هندسی، باعث عدم خلاقیت و تخیل در فرایند رشد کودک می شود. بنابراین تلاش ما باید کمک به پرورش شخصیت و خلاقیت کودک از طریق فعالیت های هنری و مخصوصا نقاشی باشد.

وی افزود: در این راستا نهاد کتابخانه های عمومی کشور با برگزاری کارگاه آموزشی هنرهای کاربردی ویژه نوجوانان در شهرستان بهارستان به این امر اهتمام ویژه ای داشت و اولین جلسه از این کارگاه آموزشی، در کتابخانه شهید پور غلامی با حضور اعضای نوجوان برگزار شد. روش آزاد و خلاقانه ای برای ترسیم نقاشی در این کارگاه ها آموزش داده می شود.

سندسی در خصوص مباحث مطرح شده در اولین جلسه گفت: هفته اول این کارگاه تمرین «تجربه بافت» بود؛ هر شی‌ که لمس بشود احساس متفاوتی را برای فرد ایجاد می کند. لمس تنه درخت یا برگ درخت با لباس و ... متفاوت است؛ من در اولین جلسه از نوجوانان خواستم درک و تجربه خودشان را از لمس اشیای اطراف خود به صورت نقاشی رسم کنند. نوجوانان برای درک و حس بیشتر این تجربه، به حیاط کتابخانه رفتند و پس از لمس اشیا، به رسم تجربه خود پرداختند. آن ها یک برگ کاغذ را به بخش های ۱۲ گانه تقسیم کرده و حس خودشان را از لمس هر شی به صورت نقاشی رسم کردند.