چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

قصه‌گویی قدرت کلام و ذهن را گسترده می‌کند

خانم ولیپور

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه قصه‌گویی مهارتی است که ذهن را گسترده می‌کند، گفت: قصه‌گویی قدرت کلام و ذهن را بارور می‌کند و برای تمام گروه‌های ذهنی لازم است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران آرزو ولیپور ظهر امروز در اختتامیه نخستین جشنواره قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: امروز ۲۸ خرداد آغاز نخستین جشنواره ملی قصه‌گویی کتابداران سراسر کشور به میزبانی مازندران است و تا ۳۰ خرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در تمام کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور بخش کودک فعال است، افزود: به همین دلیل نیاز بود تا کتابداران مهارت و فن قصه‌گویی داشته باشند که بتوانند با کودکان ارتباط برقرار کنند تا میزان علاقه‌مندی کودکان به کتاب و مطالعه را افزایش دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌ها از آذر ۹۷ کار خود را از اولین فراخوان شروع کرد و در کل کشور هزار و ۵۵۶ کتابدار در این فراخوان شرکت کردند و در چند مرحله بررسی و در ۸ استان کشور جشنواره به‌صورت مرحله‌ای برگزار شد.

این مسئول با بیان اینکه ۵۶ کتابدار به اختتامیه نخستین جشنواره قصه‌گویی راه بافتند، تصریح کرد: جشنواره با حضور ۴ داور مطرح ملی از صبح امروز آغاز و تا ظهر پنج‌شنبه رقابت ادامه پیدا می‌کند و بعدازظهر پنجشنبه در مرحله اختتامیه ۶ نفر به‌عنوان کتابدار برگزیده انتخاب می‌شوند.

ولیپور با بیان اینکه قصه‌گویی مهارتی است که ذهن را گسترده می‌کند، خاطرنشان کرد: قصه‌گویی قدرت کلام و ذهن را بارور می‌کند و برای تمام گروه‌های ذهنی لازم است.

وی با عنوان اینکه همه فکر می‌کنند فقط کودکان نیاز به‌به قصه‌گویی دارند، گفت: مهارت قصه‌گویی برای بزرگ‌سالان خوب است و قدرت کلام و ذهن را تقویت می‌کند و هرکسی در هر شرایط سنی می‌تواند با مخاطبین ارتباط برقرار می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران بیان کرد: دنیای امروز که دنیای ارتباطات است و برای اینکه ارتباطات شکل بگیرد فن ایجاد ارتباطات بسترساز حل بسیاری از مشکلات است.

ولیپور افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور چند استان را کاندید کرد و درنهایت مازندران انتخاب شد و تیم مازندران در اداره کتابخانه‌ها از جان‌مایه گذاشتند تا اتفاق خوبی بی افتد که مهمانان از ۳۱ استان کشور رضایت خاطر برایشان فراهم شود و نتیجه خوبی داشته باشد تا آنچه هدف نهایی سازمانی است به آن دست پیدا کنند.