شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

با تقدیر از ۱۲ برگزیده؛

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان مراغه به ایستگاه پایانی رسید

اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان مراغه

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان مراغه، با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، آئین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان مراغه با حضور حمید شکری، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه؛ محمد یوسف شاکری، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس در استان آذربایجان شرقی؛ احمد دادرس فیاض، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه؛ رحمان ابراهیمی، معاون امور کتابخانه ها و همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی استان؛ اعضای شورای اسلامی شهر مراغه و جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه برگزار شد. در این مراسم از ۱۲ برگزیده شهرستان مراغه در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تقدیر به عمل آمد.

حمید شکری، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه ضمن تبریک عید سعید غدیرخم و دهه امامت و ولایت از برگزارکنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی قدردانی کرد. وی ترویج فرهنگ رضوی و بهره‌مندی از سیره پاک ائمه معصومین(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) از طریق ترویج برنامه های فرهنگی مانند برگزاری مسابقات کتابخوانی را موثر دانست.

در ادامه محمد یوسف شاکری، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس در استان آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی و ترویجی آستان قدس رضوی در زمینه کتاب و کتابخوانی، از حمایت همه جانبه آستان قدس رضوی از تمامی برنامه‌های هنری و فرهنگی در ارتباط با معرفی سیره اهل بیت(ع) خبر داد.

رحمان ابراهیمی، معاون امور کتابخانه ها و همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز در این مراسم گفت: در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ۲ هزار و ۷۷۲ نفر از شهرستان مراغه از طریق ۴ کتابخانه عمومی شرکت کردند. از این میزان یک هزار و ۸۵۶ نفر در بخش الکترونیک و ۹۱۶ نفر در بخش چهارگزینه ای مکتوب شرکت کردند.

ابراهیمی با بیان اینکه مشارکت مردم آذربایجان شرقی در این دوره از جشنواره بسیار چشمگیر بوده است، خاطرنشان کرد: با همدلی مردم و تلاش همکاران و کتابداران کتابخانه های عمومی، ۶۴ هزار و ۳۸۱ نفر از مردم این استان در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند. سال گذشته ۱۵ هزار و ۸۰۶ نفر در این جشنواره شرکت کردند و امسال میزان مشارکت بیش از ۴ برابر افزایش داشته است.

شعرخوانی حسین کریمی مراغه ای، شاعر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، اجرای تواشیح و مولودی خوانی، پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) و کلیپ عملکرد کتابداران در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی از دیگر برنامه های این مراسم اختتامیه بود.

در پایان این مراسم از برگزیدگان تقدیر شد. اسامی برگزیدگان به این شرح است:

بهروز رحمتی، علی فقیه، زهرا مجتهدی، حسین نظرنیا و حجت رحیم زاده در بخش مسابقه چهار گزینه ای بزرگسال؛

لیلا وحدتی و حسین آذربویه در بخش چهارگزینه ای خانوادگی؛

شهرام خضرزاده، نگین اکبری مقدم و علی نامور و مهدی رحیمی در بخش چهارگزینه ای نوجوان؛

اسماء میرزالو در بخش نقاشی.