یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

با تقدیر از ۱۲ برگزیده؛

اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان حاجی آباد برگزار شد

image.png

آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان حاجی آباد با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از مسئولان در کتابخانه عمومی الزهرا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، آیین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شهرستان حاجی آباد با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد ذاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان؛ حمید جهانگیری، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان حاجی آباد؛ علیرضا حسن زاده، شهردار حاجی آباد؛ امیرحسین حیدری، سرپرست معاونت کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرعباس؛ کریم بهزادی نیا، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان حاجی آباد، کتابداران، مسئولان و کتاب دوستان در کتابخانه عمومی الزهرا برگزار شد.

جشنواره کتابخوانی رضوی ابزاری برای آزمودن خود و دیگران است

حجت الاسلام و المسلمین ذاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در این آیین بیان کرد: یکی از شـاخصه‌های ارزیابی رشد، توسـعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میـزان مطالعـه و کتابخوانـی مردم آن مرز و بوم اسـت و کشـور تاریخی ما نیـز از قدیم الایـام تاکنون با داشـتن تمدنی چندهزارسـاله، مراکز متعدد علمـی، فرهنگی، کتابخانه‌های معتبر، علما و دانشـمندان بزرگ و آثار ارزشـمند تاریخی سـرآمد ملل دیگر بوده و در عرصه فرهنگ و تمدن جهانی، جایگاه ارزشمندی داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین ذاکری، علم، دانش و کتابخوانی را بدون حد و مرز دانست و افزود: مطالعه هیچ حد و مرز زمانی و مکانی ندارد و انسان ها باید در هر شرایط زمانی و مکانی به مطالعه بپردازند؛ به ویژه مسلمانان باید همواره برای افزایش بینش و آگاهی خود به کسب علم بپردازند تا بتوانند جایگاه رفیع خود را حفظ کنند.

جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای کتاب خوان شدن مردم فراهم کرده است

حمید جهانگیری، فرماندار حاجی آباد نیز در این مراسم بیان کرد: کتاب و کتاب‌خوانی یکی از پایه‌های اساسی در زندگی انسان به‌شمار می‌رود. آدمی به وسیله مطالعه کتاب و تفکر در مطالب آن بر دانش خود می‌افزاید. امامان معصوم (ع) نیز سفارش بسیاری به مطالعه و کتابخوانی، نگارش مطالب علمی و آموختن علم و ادب داشته‌اند. مطالعه و کتاب‌خوانی و تحصیل علم و دانش از مسائل بسیار مهم در دین اسلام بوده و قرآن کریم و احادیث وارد شده از امامان معصوم علیهم‌السلام بر این امر توصیه موکد دارند.

وی ادامه داد: والدین باید نگاه ویژه‌ای به امر کتابخوانی داشته باشند و از سنین پایین به کودکانشان بیاموزند که کتاب خواندن گذرگاهی به سوی موفقیت و پیشرفت است و برای رسیدن به هدف های خود باید مطالعه را بخشی از زندگی خود بدانند.

وی فراهم بودن زیرساخت های کتابخوانی را از شرایط اساسی برای ترویج کتابخوانی عنوان کرد و افزود: درصدد هستیم با همکاری مسئولان شرایطی را در شهرستان حاجی آباد فراهم کنیم تا همه کسانی که به کتاب و کتابخوانی تمایل دارند بتوانند از امکانات کتابخانه‌های عمومی استفاده کنند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان حاجی آباد به استقبال گسترده مردم شهرستان از نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و افزود: همه باید در کارهای فرهنگی سهیم باشند. مطالعه و تلاش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی سن نمی شناسد و قطعاً خواندن کتاب برای هر فردی لازم و ضروری است و جشنواره رضوی فرصتی را برای کتاب خواندن مردم فراهم کرده است.

جشنواره رضوی فرصت ارزشمندی برای افزایش معرفت نسبت به ائمه معصوم (ع) است

کریم بهزادی نیا، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان حاجی آباد ضمن تقدیر از مسئولان و کتابداران در برگزاری باشکوه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی بیان کرد: جشنواره رضوی فرصتی مناسب برای کسب شناخت و افزایش آگاهی نسبت به امام رضا (ع) و ائمه معصوم(ع) است و آشنایی مردم با زندگی این بزرگان تأثیر بسیاری بر زندگی و موفقیت مردم خواهد داشت و یقیناً هرگونه اقدامی در این زمینه برکات فراوانی به همراه خواهد داشت.

وی گفت: امیدواریم برگزاری جشنواره رضوی بتواند تأثیر عمیقی بر کتابخوان شدن مردم کشورمان داشته باشد و در سال های آتی بتوانیم مشارکت بیشتر مردم و مسئولان را نظاره گر باشیم.

وی ضمن تقدیر از شرکت کنندگان بیان کرد: امسال اتفاقات بسیار خوبی در روند برگزاری جشنواره در شهرستان حاجی آباد رقم خورد و مسئولان با حضور در کتابخانه در این پویش شرکت کردند. فرماندار و شهردار با صدور پیام هایی مردم را به شرکت در این جشنواره دعوت کردند. همچنین بیش از ۲۵ سازمان در این شهرستان به همراه کارکنان خود در این جشنواره شرکت کردند که نشان از اهمیت کتاب و کتابخوانی برای مردم فرهنگ دوست حاجی آباد است.

بهزادی نیا پیوند مردم با کتاب را مهم ترین بهانه برای برگزاری آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی دانست و تصریح کرد: کتابخوان شدن مردم، تبیین و گسترش سیره عملی و رفتاری امام رضا(ع) و معصومین(ع) در جامعه، مهم ترین اهداف برگزاری آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی است تا همگان به کتابخوانی تشویق شوند.

وی افزود: بیش از هزار نفر از مردم این شهرستان در جشنواره شرکت داشتند که در این آیین از ۱۲ نفر برگزیده استانی و سازمان های مشارکت کننده تقدیر می شود.

گفتنی است، هانیه میرزایی در بخش کودک؛ مریم مرادی و زهرا رنجبر در بخش نوجوان؛ ثریا مرادی شهدادی، مهدی حسین پور، کبری وجدانی هویدا، حمیده دهقانی فارغانی، منیژه بیژنی، حانیه خلیفه‌ای و مطهره شیخ زاده در بخش بزرگسال و علی قادری و افسانه اکبرپور در بخش خانوادگی تجلیل شدند.