شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷

به همت کتابداران انجام شد؛

گرامیداشت هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

کارگاه آموزشی کتابخانه شهدای سنجان

همزمان با هفته کتاب و به همت کتابداران، ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، همزمان با ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی به همت کتابداران در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد.


نشست کتاب‌خوان دانش آموزی در شهر آشتیان برگزار شد
به مناسبت هفته کتاب و به همت کتابخانه عمومی عباس اقبال آشتیانی، نشست کتاب‌خوان دانش آموزی در مدرسه راهنمایی بنت الهدی شهر آشتیان برگزار شد.
در این نشست «حجاب» نوشته مهدی مهریزی، توسط محیا نجاری؛ «احکام پوشش بانوان» نوشته کانون نشر احکام، توسط نرگس قنبری؛ «در ناب در صدف حجاب» نوشته احمد محسنی گرکانی، توسط آرزو محمدگل؛ «خانواده و نماز» نوشته جمعی از نویسندگان، توسط فاطمه محمدگل؛ «اقامه نماز در دوران کودکی و نوجوانی» نوشته علی قائمی، توسط فاطمه واحدیان و «شیوه های دعوت به نماز» نوشته محسن قرائتی، توسط معصومه نجاری معرفی و به اشتراک گذاشته شد.


کارگاه آموزشی مقابله با آسیب‌های اجتماعی ویژه کودکان در کتابخانه شهدای سنجان
همزمان با هفته کتاب و با حضور جمعی از دانش آموزان شهر اراک، کارگاه آموزشی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت دوست یابی همراه با نمایش عروسکی در کتابخانه عمومی شهدای سنجان برگزار شد.
هدف از برپایی این کارگاه، توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر با استفاده از رویکرد پیشگیری رشدمدار عنوان شد.


کارگاه آموزشی «تربیت فرزند کتابخوان» در کتابخانه علامه دلیجانی دلیجان
همزمان با هفته کتاب و با حضور جمعی از بانوان شهر دلیجان، سومین جلسه کارگاه آموزشی «تربیت فرزند کتابخوان» کتابخانه عمومی علامه عبدالهادی دلیجانی برگزار شد.


بازدید دانش آموزان شهر فرمهین از کتابخانه قائم مقام فراهانی
به مناسبت هفته کتاب، جمعی از دانش آموزان شهر فرمهین از کتابخانه قائم مقام فراهانی بازدید و در برنامه قصه گویی از کتاب «داستان یک دوستی» ترجمه محبوبه نجف خانی شرکت کردند.


جمع خوانی کتاب «راز قایق‌ها» در کتابخانه علامه عسگری ساوه
همزمان با هفته کتاب و با حضور دانش آموزان پایه سوم دبستان شهید علی محمدی شهر ساوه، کتاب «راز قایق ها» نوشته جسیکا بگلی در کتابخانه عمومی علامه عسگری معرفی و جمع خوانی شد.


مشاعره با موضوع کتاب در کتابخانه فاضلین نراقی شهر نراق
به مناسبت هفته کتاب و با حضور اعضای انجمن ادبی کتابخانه عمومی فاضلین نراقی، ویژه برنامه مشاعره با موضوع کتاب و کتابخوانی در شهر نراق برگزار شد.


نشست نمایش نامه خوانی در کتابخانه ولایت شهر فرمهین
به مناسبت هفته کتاب، برنامه نمایش نامه خوانی با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه ولایت شهر فرمهین برگزار و نمایشنامه «نامه» از جلد اول کتاب «هدهد سفید» که تصویری از فضای کتابخانه را نمایش می دهد، خوانده شد.


کارگاه آموزشی آشنایی با منابع مرجع در کتابخانه فاضلین نراقی نراق
به مناسبت هفته کتاب و با حضور جمعی از دختران شهر نراق، کارگاه آموزشی آشنایی با منابع مرجع در کتابخانه عمومی فاضلین نراقی برگزار و شرکت کنندگان با انواع منابع مرجع نظیر دانش نامه، لغت نامه و دایره المعارف آشنا شدند.


برگزاری مسابقه نقاشی در مدرسه راضیه شهر مامونیه
به مناسبت هفته کتاب و به همت کتابخانه عمومی امام علی(ع)، مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی در دبستان دخترانه راضیه شهر مامونیه برگزار شد.


معرفی کتاب و شعرخوانی در کتابخانه امام رضا(ع) شهر تلخاب
به مناسبت هفته کتاب و با حضور جمعی از پسران نوجوان شهر تلخاب شهرستان فراهان، برنامه معرفی کتاب و شعرخوانی از کتاب «یک سبد گل سرخ» سروده ابوالقاسم طالبی در کتابخانه عمومی امام رضا(ع) برگزار شد.


برپایی نمایشگاه کتاب در آموزشگاه دخترانه معصومی شهر نراق
همزمان با هفته کتاب و به همت کتابخانه عمومی فاضلین نراقی، نمایشگاه تازه های کتاب در آموزشگاه دخترانه معصومی شهر نراق دایر شد. در این نمایشگاه بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف در معرض دید دانش آموزان قرار گرفت و بازدیدکنندگان ضمن آشنایی با خدمات کتابخانه عمومی فاضلین نراقی، کتاب‌های این نمایشگاه را به صورت امانی دریافت کردند.


برگزاری مسابقه نقاشی در کتابخانه شهید نبی اله روستای ونک فراهان
به مناسبت هفته کتاب و با حضور جمعی از دختران روستای ونک شهرستان فراهان، مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی شهید نبی اله ونک برگزار شد.


برنامه قصه گویی و شعرخوانی در کتابخانه علامه دلیجانی دلیجان
به مناسبت هفته کتاب، کودکان پیش دبستانی فروزش شهر دلیجان در کتابخانه عمومی علامه عبدالهادی دلیجانی حضور یافتند و در ویژه برنامه قصه گویی، شعرخوانی، کتابخوانی و رنگ آمیزی شرکت کردند.


بازدید مسئولان شهرستان شازند از کتابخانه شهدای بازنه شهر شهباز
به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب، علیرضا زمانی، سرپرست بخشداری قره کهریز به همراه اسمائیل نادی، رئیس شورای اسلامی شهر شهباز از کتابخانه عمومی شهدای بازنه شهر شهباز بازدید کردند.


رنگ آمیزی و قصه گویی در کتابخانه علامه دلیجانی شهر دلیجان
به مناسبت هفته کتاب و با حضور دانش آموزان مدرسه دانشمند شهر دلیجان، برنامه رنگ آمیزی و قصه گویی با عنوان «دوست خوب من» در کتابخانه عمومی علامه عبدالهادی دلیجانی برگزار شد. در این ویژه برنامه، ضمن قصه گویی و شعرخوانی توسط کتابداران، برگه‌های نقاشی پخش شد تا کودکان بین اشیا مختلفی مانند گوشی همراه، تلویزیون، قلک، ساعت، کتاب و قلم و ... بهترین دوست خود را رنگ آمیزی کنند.


معرفی و جمع خوانی کتاب در کتابخانه شهید نبی اله روستای ونک 
به مناسبت هفته کتاب و با حضور جمعی از دختران نوجوان، برنامه معرفی و جمع خوانی کتاب «چگونه بخوانیم» در کتابخانه عمومی شهید نبی اله روستای ونک شهرستان فراهان برگزار شد.


آموزش ساخت کاردستی در کتابخانه فاضلین نراقی نراق
به مناسبت هفته کتاب و با حضور جمعی از دانش آموزان ابتدایی شهر نراق، کارگاه آموزش ساخت کاردستی کلاژ میوه در کتابخانه عمومی فاضلین نراقی برگزار شد.


برگزاری مسابقه قصه گویی با حضور دانش آموزان شهر مامونیه
به مناسبت هفته کتاب و به همت کتابخانه عمومی امام علی(ع)، مسابقه قصه گویی از کتاب «نخستین نوروز جهان» نوشته محمدرضا یوسفی با حضور دانش آموزان دبستان دخترانه راضیه شهر مامونیه برگزار شد.


نشست نمایشنامه خوانی در کتابخانه امام خمینی(ع) روستای گرکان 
به مناسبت هفته کتاب و به همت کتابخانه عمومی امام خمینی (ره)، نشست نمایشنامه خوانی از کتاب «نمایشنامه های آسان» نوشته حسن دولت آبادی در روستای گرکان شهرستان آشتیان برگزارشد.


بازدید دانش آموزان از کتابخانه اشراق شهر دلیجان
به مناسبت هفته کتاب، جمعی از دانش آموزان آموزشگاه دخترانه محبوبه دانش شهر دلیجان از کتابخانه عمومی اشراق بازدید و با بخش‌های مختلف و خدمات کتابخانه آشنا شدند.


برگزاری مسابقه نقاشی در کتابخانه امام رضا(ع) تلخاب
همزمان با هفته کتاب و با حضور کودکان شهر تلخاب شهرستان فراهان، مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی امام رضا(ع) برگزار شد.


بازدید دانش آموزان پیش دبستانی ساحل از کتابخانه شهدای قورچی باشی
به مناسبت هفته کتاب، دانش آموزان پیش دبستانی ساحل از کتابخانه عمومی شهدای شهر قورچی باشی بازدید و با نحوه عضویت و امانت کتاب و بخش‌های مختلف کتابخانه آشنا شدند.


جمع خوانی کتاب در کتابخانه شهید نبی اله روستای ونک فراهان
به مناسبت هفته کتاب و با حضور جمعی از پسران نوجوان روستای ونک، برنامه معرفی و جمع خوانی کتاب «من و کتاب» در کتابخانه عمومی شهید نبی اله ونک برگزار شد.


نشست نمایش نامه خوانی در شهر دلیجان برگزار شد
به مناسبت هفته کتاب و به همت کتابداران کتابخانه عمومی اشراق، برنامه نمایش نامه خوانی از کتاب «خاک سبز» نوشته حسین فدایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر دلیجان اجرا شد.


برگزاری مسابقه نقاشی در کتابخانه آیت الله مقدسی محلات
به مناسبت هفته کتاب و با حضور دانش آموزان مدرسه ابریشمی کاشانی شهر محلات، مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی آیت الله مقدسی برگزار شد.


جمع خوانی کتاب «فرمین موش کتاب خوان» در روستای کردیجان
با حضور جمعی از دختران روستای کردیجان شهرستان آشتیان، کتاب «فرمین موش کتاب خوان» در کتابخانه عمومی حضرت سیدالشهداء(ع) معرفی و جمع خوانی شد.


معرفی و جمع خوانی «هدهد سفید» در کتابخانه ولایت فرمهین
همزمان با هفته کتاب و با حضور جمعی از اعضای نوجوان کتابخانه عمومی ولایت، کتاب «هدهد سفید» در شهر فرمهین معرفی و جمع خوانی شد.


کارگاه آموزشی مهارت‌های قصه گویی در شهر نراق برگزار شد
به مناسبت هفته کتاب و به همت کتابخانه عمومی فاضلین نراقی، کارگاه آموزشی مهارت‌های قصه گویی با حضور جمعی از بانوان در مهد مهتاب شهر نراق برگزار شد.
در این کارگاه مریم قجری، مسئول کتابخانه فاضلین نراقی ضمن معرفی خدمات کتابخانه، به معرفی قصه، فواید قصه گویی، روش‌های قصه گویی و ویژگی‌های یک قصه خوب پرداخت.


معرفی کتاب «قلمزن و راهزن» در کتابخانه امام رضا(ع) تلخاب
به مناسبت هفته کتاب و با حضور جمعی از دختران نوجوان، کتاب «قلمزن و راهزن» نوشته محمدرضا یوسفی در کتابخانه عمومی امام رضا(ع) شهر تلخاب معرفی و جمع خوانی شد.


«اگر کتاب بودم» در کتابخانه ولایت فرمهین معرفی و جمع خوانی شد
همزمان با  هفته کتاب و با حضور جمعی از اعضای فعال، کتاب «اگر کتاب بودم» نوشته ژوزه ژورژی لتریا در کتابخانه عمومی ولایت شهر فرمهین معرفی و جمع خوانی شد.