سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

کتابداری تا اطلاع ثانوی تعطیل نیست/ ۱۲۶

نهادینه کردن سیره رضوی و ارتقای فرهنگ مطالعه ماحصل جشنواره رضوی است

کتابدار کتابخانه عمومی کوثر شهرستان دماوند

نیره فاضلی، کتابدار کتابخانه عمومی کوثر شهرستان دماوند نهادینه کردن سیره رضوی و ارتقای فرهنگ مطالعه را ماحصل برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی دانست.

نیره فاضلی، کتابدار کتابخانه عمومی کوثر شهرستان دماوند در گفتگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، وجود حرم امام رضا(ع) در ایران را باعث افتخار هر ایرانی و موجب برکت در این کشور عنوان کرد و گفت: سالیان درازی است که وجود ایرانیان به وجود پاک آقا علی بن موسی الرضا(ع) گره خورده و از کوچک و بزرگ همه ارادتمندان آن امام بزرگوار هستیم.

کتابدار کتابخانه عمومی کوثر تصریح کرد: چند سالی است که جهت نهادینه کردن سیره رضوی و ارتقای فرهنگ مطالعه، جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار می شود. این طرح می تواند در شناساندن سیره و راه ائمه اطهار علیه السلام به ویژه امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان به مردم مفید باشد.

وی در خصوص شیوه اطلاع رسانی جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: کتابخانه عمومی کوثر شهرستان دماوند به عنوان کتابخانه مرکزی شهرستان در میان مردم شناخته شده است و ما از طریق اطلاع رسانی مستقیم به اعضا، تماس تلفنی، اطلاع رسانی از طریق صفحات مجازی و در صورت باز بودن مدارس با حضور در کلاس ها به معرفی کتاب ها از طریق قصه گویی پرداخته و اعضا را به شرکت در مسابقه جشنواره کتابخوانی رضوی تشویق می کنیم.

وی افزود: امسال با وجود ویروس کرونا و تعطیلی کتابخانه ها، از طریق تلفن و فعالیت در صفحات مجازی به اطلاع رسانی پرداختیم. من و همکارانم در کتابخانه عمومی کوثر و سایر کتابخانه های شهرستان دماوند تلاش کرده ایم که مشارکت مردم این شهرستان در جشنواره کتابخوانی رضوی را جلب کنیم.

فاضلی با اشاره به مشارکت بیش از ۱۵۰۰ نفر از مردم شهرستان در نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، افزود: امیدوارم قدم بسیار کوچکی در راستای گسترش فرهنگ رضوی و  آشنایی عموم علاقمندان با سیره امامان معصوم(ع) برداشته باشیم.

وی در خصوص منابع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: کتاب هایی که امسال جهت مطالعه و شرکت مردم در مسابقه در نظر گرفته شده، کتاب های خوبی است. من کتاب «حکمت های نقوی» را بسیار دوست داشتم و چندین بار خواندم. ان شاءالله به بهترین شکل شاهد رسیدن به اهداف و  دستاوردهای این طرح باشیم.