سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

کتابداری تا اطلاع ثانوی تعطیل نیست/ ۱۲۴

ارائه خدمات در فضای مجازی تجربه شیرینی در ترویج کتاب و کتابخوانی بود

زینب سپید نامه کتابدار

کتابدار کتابخانه عمومی فرهنگ دهدشت، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را عامل ارتباط با اعضا و ادامه فعالیت های فرهنگی و ترویج کتابخوانی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد، زینب سپیدنامه، کتابدار کتابخانه عمومی فرهنگ شهر دهدشت در شهرستان کهگیلویه که حدود ۱۲ سال است به عنوان کتابدار  فعالیت می کند در گفتگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه های کهگیلویه و بویراحمد، گفت: آرامشی که در محیط کتابخانه و در ارتباط با کتاب و کتابخوانی دارم را ارج می نهم و روز به روز بر انگیزه ام در ارائه خدمت در این رشته مقدس افزوده می شود.

وی تصریح کرد: در ایامی که کتابخانه تعطیل بود از طریق فضای مجازی با اعضای کتابخانه ارتباط برقرار کردم  و فعالیت های فرهنگی را از فضای فیزیکی کتابخانه  به شبکه های اجتماعی و صفحات فضای مجازی کشاندم. این کار برایم تجربه شیرینی در ترویج کتاب و کتابخوانی در شهر دهدشت شد.

سپید نامه اظهار داشت: برگزاری چند مسابقه فرهنگی کتابخوانی و نقاشی با موضوع مهار بیماری کرونا، دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و قصه خوانی، کتابداران و اعضا را در فضای مجازی به هم نزدیک کرد.

این کتابدار با اشاره به برخی فعالیت های فرهنگی اش، بیان کرد: کتاب های «می شنوم» نوشته ناصر کشاورز، «فردا مسافرم» نوشته مریم راهی، «رای، رای پهلوی است» و کتاب های «قصه دلبری»، فرمانده من»، «علمدار» از جمله کتاب های بود که در فضای مجازی معرفی کردم.

وی ضمن ابراز خوشحالی از شروع کار و حضور دوباره اش در کتابخانه، افزود: بعد از محیط خانه و خانواده، کتابخانه بهترین مکان برای آرامش درونی ام است. در این ایام، مرور نویسی کتاب «اندیشه‌های ماندگار امام خمینی «ره»، خوانش شعری از کتاب «باران صبحگاهی» به نام خلقت زن از رهی معیری، خوانش غزلی از دیوان اشعار حضرت امام خمینی ره با عنوان «دریا و سراب» و  نمایشگاه کتاب مجازی به مناسبت رحلت جانسوز حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه و... و. از دیگر فعالیت ها بود که با استقبال مخاطبان در فضای مجازی رو به رو شد.