چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

جشنواره کتابخوانی رضوی در پربار کردن اوقات فراغت خانواده ها نقش به سزایی دارد

محسن پیرهادی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

محسن پیرهادی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پیامی ضمن دعوت مردم به حضور در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی در پربار کردن اوقات فراغت خانواده ها نقش به سزایی دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، محسن پیرهادی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی طی پیامی از مردم برای شرکت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد. متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وظیفه همه افراد فرهیخته و همه نهادهای فرهنگی کشور است که در اشاعه، گسترش و تقویت هرچه بیشتر مسئله کتاب و کتابخوانی اهتمام ورزند و در یک کلام، همه درد آشنایان و دل‌آگاهان به منظور بسیج همگانی برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بپاخیزند، تا هنگامه خجسته‌ای پیش آید که در آن، «کتاب» همه جا، برای همه کس و در همه وقت به وفور یافت شود و مطرح باشد و نیز هیچ کس در هیچ جا، هیچ بهانه‌ای برای کتاب نخواندن نداشته باشد.  
از بیانات مقام معظم رهبری
 
کتاب و کتابخوانی همواره از مهمترین ملزومات فرهیختگی و استقلال فکر و اندیشه‌ی آحاد جامعه بوده است، نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان مهمترین دستگاه و نهاد مروج کتاب در سالیان اخیر اقدامات قابل توجهی در خصوص افزایش اقبال خانواده‌های ایرانی به کتاب و کتابخوانی انجام داده است که برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان بزرگترین جشنواره کتابخوانی کشور با موضوع سیره رضوی و پاسداشت ارزش‌های کریمان و کریمه اهل‌بیت عصمت و طهارت‌ علیهم‌السلام یکی از مهمترین اقدامات این نهاد در این زمینه به شمار می‌آید.
این جشنواره با انتخاب منابع ارزشمند پیرامون زندگی و سیره عملی ائمه اطهار سلام‌الله‌علیهم‌اجمعین و برگزاری بخش‌های ویژه اقشار گوناگون در رده‌های مختلف سنی توانسته است نتایج در خور توجهی را جهت پربار کردن اوقات فراغت خانواده‌ها به دست آورد و می‌تواند زمینه حضور خانواده‌ها را با در نظر گرفتن سلایق و ذائقه‌های مختلف فراهم کند.
بدین‌وسیله ضمن تشکر از برگزارکنندگان این رویداد فرهنگی، از فرهیختگان، اهالی فرهنگ و خانواده‌های دغدغه‌مند، دعوت می‌کنم با شرکت در این رویداد فرهنگی به گسترش امر کتاب و کتابخوانی کمک کنند.
شایسته است عموم مردم فرهیخته، خصوصاً نهادهای فرهنگی و مردمی در برگزاری هر چه با شکوه‌تر این اتفاق مبارک، همراهی و مساعدت لازم را داشته باشند و از بهره معنوی و حظ معرفتی آن مستفیض گردند.
محسن پیرهادی
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی