سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

با حضور شاعران  و نویسندگان کشوری؛

محفل ادبی «ادیب» در استان مرکزی آغاز به کار کرد

محفل ادیب

آیین افتتاح محفل ادبی «ادیب» در استان مرکزی با حضور شاعران کشوری و استانی به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی، آیین افتتاح محفل ادبی «ادیب» با حضور مهدی ثامنی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ عباس احمدی، نغمه مستشارنظامی و مرضیه فرمانی، شاعر، به صورت مجازی برگزار شد.

مهدی ثامنی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در این مراسم گفت: با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی به دنبال تبدیل کتابخانه‌های عمومی به پاتوق‌های فرهنگی- اجتماعی هستیم و از ظرفیت محافل ادبی در این زمینه می‌توان بهره برداری کرد.

ثامنی افزود: در ایام شیوع ویروس کرونا، کتابخانه‌های عمومی استان در بستر فضای مجازی به فعالیت خود ادامه دادند و ضمن ترویج کتاب و کتابخوانی، ارتباط خود را با اعضا و مخاطبان حفظ کردند.

عباس احمدی، دبیر محفل ادبی ادیب نیز ضمن اشاره به تاریخچه استان مرکزی و مفاخر و مشاهیر این استان، گفت: ادیب الممالک فراهانی نویسنده، ادیب، فعال سیاسی و روزنامه‌نگار آزادی‌خواه دوره قاجار است و از میان انواع قالب های شعر، بیش از همه به قصیده و قطعه تمایل نشان می داد.

احمدی ادامه داد: ادیب الممالک علاوه بر سرودن شعر در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی شرکت می کرد و در تحقق آرمان‌های آزادی خواهانه، ریشه کن کردن استبداد و استقرار حکومت شورایی به مجاهدان یاری می رساند.

در ادامه این مراسم حمید روشنایی و موحد اصولی از شاعران این استان به شعرخوانی پرداختند.

گفتنی است، محفل ادبی «ادیب» به دبیری عباس احمدی به صورت هفتگی در فضای مجازی میزبان فرهنگ‌دوستان و شاعران خواهد بود.