یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام خبر داد:

بخش ایلام شناسی در کتابخانه‌های عمومی استان ایلام راه‌اندازی شد

بخش ایلام شناسی در کتابخانه‌های عمومی استان ایلام راه‌اندازی شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام از ایجاد بخش استان‌شناسی با استفاده از آثار و کتاب‌های نویسندگان بومی در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، مراد جلیلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام ضمن اعلام این خبر گفت: این اقدام با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف حمایت از نویسندگان و ناشران بومی و همچنین در راستای معرفی هر چه بیشتر نویسندگان و ظرفیت‌های استان ایلام در کتابخانه‌های عمومی سطح استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام، حفظ آثار بومی، تشویق نویسندگان و ناشران و همچنین مهیا کردن منابع مورد نیاز برای مراجعه کنندگان و محققین را از دیگر اهداف ایجاد بخش استان‌شناسی عنوان کرد.

وی همچنین افزود: کتاب‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی این بخش در کتابخانه‌ها از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و در اختیار این اداره کل قرار گرفت که با این اقدام خوب و ارزنده، بخش استان‌شناسی در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان ایجاد شد.

جلیلیان در پایان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این بخش در کتابخانه‌ها می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌های فرهنگی عمیق و موجب اعتلای فرهنگ مردم استان ایلام شود.