دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

کهگیلویه و بویراحمد آماده برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی

پوستر جشنواره رضوي

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی این اداره برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد، زینب قربانی با اعلام این خبر گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی هرسال به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه‌ (سلام الله علیها) و هم‌زمان با دهه کرامت، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(علیه السلام) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع)، شناخت هر چه بیشتر ایشان از طریق آثار و کتاب‌های منتشر شده، ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با سبک و شیوه زندگی رضوی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در این جشنواره سه عنوان کتاب برای گروه‌های سنی مختلف انتخاب شده است تا تمامی افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی‌های خود در مسابقه کتابخوانی جشنواره رضوی شرکت کنند. عناوین این کتاب‌ها عبارت است از: «دوست مهربان کبوترها، نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان کتاب» ویژه کودکان ۱۱ سال، «اعترافات غلامان نوشته حمیدرضا شاه ‌آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» ویژه نوجوانان تا ۱۷ سال و «امام علی بن موسی‌ الرضا (ع) نوشته بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس‌ رضوی از انتشارات بنیاد پژوهش‌‌های اسلامی آستان قدس رضوی» ویژه جوانان و بزرگسالان.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های این جشنواره کتابخوانی، امکان شرکت به صورت خانوادگی است که علاقه‌مندان ضمن اینکه می‌توانند بر اساس شرایط سنی به صورت انفرادی در مسابقه شرکت کنند این امکان را دارند که در قالب اعضای یک خانواده نیز بسته‌ای که شامل این سه عنوان کتاب است را تهیه و با تکمیل پاسخنامه‌های خانوادگی و ارسال آن به دبیرخانه در این جشنواره شرکت کنند.

وی گفت: کتاب‌ها و سوالات این مسابقه از طریق کتابخانه‌های عمومی سراسر استان در دسترس قرار می‌گیرد؛ همچنین کتاب‌های مسابقه علاوه بر اینکه در کتابخانه‌ها توزیع می‌شود در سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آدرس  اینترنتی http://www.iranpl.ir/ به صورت PDF در دسترس است.

وی عنوان کرد: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۳۹۵، پاسخنامه را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل و یا به نشانی الکترونیک razavi@iranpl.ir ارسال کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به منظور برگزاری هر چه بهتر این جشنواره نیازمند همکاری و مشارکت نهادها و سازمان‌های دولتی و مردم نهاد است.