سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰

همزمان با هفته دفاع مقدس؛

نشست خاطره گویی در بوشهر برگزار شد

خاطره گویی

همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، نشست خاطره گویی به صورت مجازی در کتابخانه عمومی مصلحیان بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، نشست خاطره گویی دفاع مقدس با حضور، سیدعلی هاشمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر؛ مصطفی عرب زاده، از فرماندهان دفاع مقدس و محمد میرزایی، فعال فرهنگی در کتابخانه عمومی مصلحیان بوشهر برگزار شد.

سیدعلی هاشمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در ابتدای این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس و یادآوری رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان گفت: انتقال فرهنگ دفاع مقدس و سبک زندگی شهدا و رزمندگان به نسل نو از ضروریات است. رسالت اصلی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ترویج فرهنگ است و والاترین فرهنگ نیز فرهنگ ایثار و شهادت در سایه آموزه های قرآن و اهل بیت (ع) است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر بیان کرد: اصلی ترین راهکار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت ثبت خاطرات شفاهی رزمندگان دفاع مقدس در قالب کتاب است.

در ادامه این نشست محمد میرزایی، فعال فرهنگی نیز با معرفی چند کتاب از زندگی نادر مهدوی به بررسی ابعاد شخصیتی این شهید مبارزه با استکبار پرداخت.

وی با معرفی آثار سیدقاسم یاحسینی، نویسنده و پژوهشگر بوشهری در حوزه دفاع مقدس، بیان کرد: کتاب هایی مانند «نادر، برادرم حسین»، «بار دیگر نادر»، «پشت سنگر موج»، «پای پیاده روی آب» و «رویای روزهای خونین» از آثار این نویسنده است که به ذکر خاطراتی از دوران کودکی، جوانی، فعالیت های قبل انقلاب و نحوه شهادت و حوادث پس از شهادت شهید نادر مهدوی پرداخته شده است.

در این مراسم مسعود عرب زاده، پاسدار بازنشسته و رزمنده دفاع مقدس به بیان خاطراتی از رشادت های رزمندگان در جنگ تحمیلی پرداخت.

وی به خاطره ای از دیدار با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در یک عملیات که قایق ما دچار حادثه شده بود، با سردارد سلیمانی مواجه شدیم، با اینکه از نیروهای تحت امر ایشان نبودیم،  ساعت ها تا راه اندازی مجدد قایق صبر کرد و بعد از از اینکه از حل مشکل اطمینان پیدا کرد، با ما خداحافظی کرد.