چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

به میزبانی کتابخانه ارغوان برگزار شد؛

نشست نقد و بررسی کتاب «اتاق تاریک» ویژه نوجوانان

نقد و بررسی کتابخانه ارغوان

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و به همت کتابخانه عمومی ارغوان، نشست مجازی نقد و بررسی کتاب «اتاق تاریک» ویژه نوجوانان با حضور نویسنده اثر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، نشست مجازی نقد و بررسی کتاب «اتاق تاریک» نوشته محمد بکایی، با حضور نویسنده اثر و محمدرضا مرزوقی، در کتابخانه عمومی ارغوان برگزار شد.

در ابتدای برنامه محمد بکایی، نویسنده کتاب «اتاق تاریک» به ارائه توضیحاتی درباره کتاب و موضوع آن و شخصیت های اصلی داستان پرداخت و گفت: این کتاب از زبان یک دختر نوجوان به نام نرگس بیان می شود و داستان درباره یک خانواده ساکن تهران است که در زمان موشک باران تهران مجبور به ترک خانه و کاشانه می شوند و به منزل و باغ پدربزرگشان در حاشیه تهران می روند. سپس داستان با رویدادهایی که مربوط به جنگ و بمباران و شهادت است ادامه پیدا می کند.

در ادامه محمدرضا مرزوقی، منتقد اثر به بیان نظرات خود درباره کتاب پرداخت و گفت: این کتاب دفاع مقدس و خاطرات جنگ تحمیلی را با نگاهی متفاوت بیان می کند که می تواند نگرش تازه ای به نسل نوجوان درباره جنگ و آن دوران بدهد.

وی افزود: کتاب دارای نثری روان و کم‌اشکال است که می‌توان آن را از ویژگی‌های مثبت آن برای نسل نوجوان به حساب آورد. تعلیق و کشش داستان به اندازه‌ای است که خواننده نوجوان با علاقه آن را تا انتها دنبال می‌کند.

در بخش پایانی این نشست نیز اعضای نوجوان کتابخانه و علاقمندان به بیان نقطه نظرات و پرسش های خود پرداختند.

گفتنی است، کتاب «اتاق تاریک» نوشته محمد بکایی در سال ۱۳۹۱ توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ شده و به عنوان داستانی با محوریت دفاع مقدس مناسب گروه سنی نوجوان شناخته شده است.