چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳

با هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛

کتابخانه عمومی شهید رجایی مشهد میزبان برنامه «سنگر کتاب» شد

کتابخانه عمومی شهید رجایی مشهد میزبان برنامه «سنگر کتاب» شد

محفل «سنگر کتاب» با هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کتابخانه عمومی شهید رجایی مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با همکاری دفتر تسهیلگری محله بلال و مسجد بلال حبشی، محفل «سنگر کتاب» با حضور محمد رضا بدیع زادگان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی مشهد؛ احمد بهشتی، از رزمندگان و راویان هشت سال جنگ تحمیلی، خانواده های شهید غلامرضا رضایی، شهید حمید ماهی جاغرق و شهید عباس مرادی و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در کتابخانه عمومی شهید رجایی مشهد برگزار شد.



رئیس اداره کتابخانه های عمومی مشهد مقدس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گفت: بزرگداشت یاد شهدا و تکریم آزادگان و ایثارگران و خانواده شهدا یکی از فعالیت هایی است که در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط کتابخانه های عمومی برگزار می شود. به همین منظور در سال جاری طرح برپایی برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس تحت عنوان «سنگر کتاب» در کتابخانه های عمومی مشهد برگزار شد. با این حرکت فرهنگی در واقع کتابخانه های عمومی به عنوان سنگری برای زنده نگه داشتن ارزش های دفاع مقدس و یاد شهدا با محورت کتاب های دفاع مقدس به وظیفه خود عمل کردند.

در ادامه این مراسم احمد بهشتی، از رزمندگان دوران دفاع مقدس  با سابقه ۶۰ ماه حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل، به روایتگری و ذکر خاطره از ایام هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

وی جبهه های جنگ را دانشگاه های انسان ساز عنوان کرد و ادامه داد: شهیدان نمونه و اسوه آزادگی و جوانمردی بودند که با نثار جان خود، ضامن حفظ اسلام و قرآن و امنیت و آرامش میهن اسلامی شدند.

معرفی کتاب های «دختر شینا»، روایت زندگی قدم خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی نوشته بهناز ضرابی زاده، توسط زهره مهدویان فر و کتاب «فرنگیس»، خاطرات فرنگیس حیدرپور به قلم مهناز فتاحی، توسط عاطفه دایی مهولاتی از اعضای کتابخانه عمومی شهید رجایی و قرائت زیارت عاشورا از دیگر بخش های این مراسم بود.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای حاضر در جلسه تقدیر شد.

شایان ذکر است، برپایی نمایشگاهی از کتاب های دفاع مقدس زینت بخش این مراسم بود.