چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی چرداول خبر داد:

احداث دومین کتابخانه سرابله در پارک توریستی و تفریحی شهر

احداث دومین کتابخانه سرابله در پارک توریستی و تفریحیِ این شهر

نورالله عبادالهی از احداث پنجمین کتابخانه عمومی این شهرستان در داخل پارک توریستی و تفریحی شهر سرابله خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، نورالله عبادالهی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرداول ضمن اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته با شورای اسلامی و شهرداری سرابله، طبقه اول ساختمان توریستی تفریحی واقع شده در داخل دریاچه توریستی و تفریحی شهر سرابله جهت احداث کتابخانه عمومی به صورت قطعی و دائمی به اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان واگذار شد.

وی در ادامه افزود: این ساختمان دو طبقه و نیمه‌کاره در یکی از بهترین و زیباترین نقاط شهر سرابله در حال احداث است و دومین کتابخانه عمومی این شهر در طبقه اول آن با زیربنای ۲۰۰ مترمربع ساخته خواهد شد.  

عبادالهی همچنین خاطرنشان کرد: جذب حداکثری مخاطبین به کتابخانه و کتابخوانی به واسطه‌ دسترسی راحت مردم و واقع شدن در مکانی مناسب از مزایای راه‌اندازی کتابخانه در این مکان است.

عبادالهی ارزش تقریبی این مکان را بالغ بر ۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود که با تعامل و رایزنی از طریق مسئولان استانی و شهرستان اعتبارات لازم برای ساخت و تکمیل این کتابخانه در بودجه سال جاری این شهرستان لحاظ گردد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرداول در پایان گفت: بهره‌برداری از این کتابخانه در محدوده یکی از بهترین فضاهای شهری سرابله، تأثیر فراوانی بر توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی و ترویج مطالعه و کتابخوانی خواهد داشت.  

گفتنی است شهرستان چَرداوُل یکی از شهرستان‌های حوزه شمالی استان ایلام و مرکز آن شهر سرابله است.