دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

مدیرکل کتابخانه های عمومی بوشهر خبر داد؛

اهدای ۸۲۲۵ جلد کتاب در چالش اهدای کتاب بوشهر

photo_2020-11-17_19-52-37.jpg

سیدعلی هاشمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر از اهدای ۸۲۲۵ جلد کتاب توسط ۳۱۴ نفر از شرکت کنندکان در چالش اهدای کتاب بوشهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، سیدعلی هاشمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، در دیدار مجازی با خبرنگاران که صبح یکشنبه، دوم آذرماه، در بستر اسکای روم برگزار شد، با ارائه گزارشی از وضعیت کتب اهدا شده در چالش اهدای کتاب، گفت: تاکنون ۳۱۴ نفر در چالش اهدای کتاب استان بوشهر شرکت کرده اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر درباره چالش اهدای کتاب بوشهر، گفت: با توجه به کمبود منابع کتابخانه ای کتابخانه های استان بر آن شدیم تا با اجرای طرحی بتوانیم بخشی از این کمبود را جبران کنیم و از این رو این طرح را تدوین و اجرا کردیم.

سیدعلی هاشمی بیان داشت: در اجرای این طرح هر فرد با ضبط فیلم یک دقیقه ای از خودش، یک یا چند جلد کتاب را به کتابخانه عمومی مورد دلخواهش اهدا و یک یا چند نفر از دوستان خود را جهت شرکت در این چالش دعوت می کند. پس از آن فیلم را با هشتگ #چالش_اهدای_کتاب_بوشهر در فضای مجازی منتشر می کند.

وی افزود: برای این منظور یک حساب کاربری نیز تحت عنوان @CHALESH_KETABPL  در بستر اینستاگرام ایجاد شده است که فیلم های ارسالی از اهدا کنندگان در این پیج بارگذاری می شود.

مدیرکل کتابخانه های استان تصریح کرد: تاکنون چهره های مطرح استان چون معاونین استاندار، شهرداران، فرمانداران، بخشداران، ائمه جمعه و جماعات، فرهیختگان دانشگاهی، کسبه و بازاریان، هنرمندان و نویسندگان، جامعه پزشکی استان و کودکان و نوجوانان در رده های سنی مختلف، سازمان ها و موسسات دولتی و خصوصی، خیرین و سایر علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در این چالش شرکت کرده اند.

وی افزود: انتظار می رود تا پایان امسال بخش عظیمی از کمبود منابع در کتابخانه های استان از طریق این چالش مرتفع شود.