دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲

به میزبانی کتابخانه شیخ بهایی نجف آباد؛

نشست کتاب‌خوان مجازی ویژه کتابداران چهار استان کشور برگزار شد

به ميزباني كتابخانه شيخ بهايي نجف آباد؛

به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب، نشست کتابخوان مجازی با مشارکت چهار استان کشور و به میزبانی کتابخانه عمومی شیخ بهایی شهرستان نجف آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، همزمان با هفته کتاب، نشست مجازی کتاب‌خوان به میزبانی کتابخانه عمومی شیخ بهایی شهرستان نجف آباد با مشارکت چهار استان کشور از طریق پلتفرم اسکای روم برگزار شد.

در آغاز این نشست فاطمه نصیری، کتابدار کتابخانه شهید باهنر شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری به معرفی کتاب «کوری» اثر ژوزه ساراماگو پرداخت. وی اظهار داشت: «کوری» یک حکایت اخلاقی مدرن است و مانند داستان‌های اخلاقی کهن، پیام‌هایی اخلاقی را برای مخاطب امروزی در خود نهفته دارد.

 سپس فاطمه هلالیان مطلق، کتابدار کتابخانه فرهنگ شهرستان کنگان استان بوشهر به کتاب «موهبت امید» نوشته رابرت ال. ونینگا اشاره کرد و گفت: این کتاب منبعی از قدرت، هدایت و تکیه‌گاه است در زمانی که به آن ها نیاز دارید. کتاب «موهبت امید» نوشته‌ای است زیبا و مهیج که برای غلبه کردن بر خشم و تنهایی به شما درک و اعتمادبه‌نفس می‌دهد. این کتاب به شما یاری می‌رساند تا از مرحله‌ی افسردگی به آرامش و از ترس به ایمان دست یابید و در لحظات بحرانی خود، شجاعت را بیابید.

در ادامه مریم سپیانی، کتابدار کتابخانه شیخ بهایی شهرستان نجف آباد به معرفی کتاب «اگر قره قاج نبود» نوشته محمد بهمن بیگی پرداخت. وی گفت: «اگر قره قاج نبود» مجموعۀ خاطرات پراکندۀ‌ محمد بهمن بیگی‌ از دوران کودکی تا سالمندی است. محتوای این کتاب شامل تجربیات، مشاهدات، و مبارزات در زندگی‌ قبایل و ایلات عشایر جنوب ایران و استان فارس و گوشه‌هایی از خاطرات بزرگ مردی است که حق بزرگی به گردن آموزش عشایر دارد.

سپیانی اظهار بیان کرد: این کتاب یکی از زیباترین و ماندگارترین کتاب‌های خاطره نویسی در ایران است.

در پایان نشست فاطمه ولی‌پور، کتابدار کتابخانه شهدای کوهدشت استان لرستان به معرفی کتاب «روزهای بی آینه» اثر گلستان جعفریان پرداخت. وی گفت: «روزهای بی آینه» خاطرات منیژه لشکری، همسر آزاده خلبان شهید «حسین لشکری» به قلم «گلستان جعفریان» است؛ این کتاب توسط انتشارات «سوره مهر» منتشر شده است و حاصل گفتگوی «گلستان جعفریان» با همسر یکی از مهم‌ترین سوژه‌های دفاع مقدس کشور است.

ولی‌پور افزود: شهید حسین لشکری قطعاً یکی از اسطوره‌های بزرگ ما در جنگ به شمار می‌رود و جعفریان با هوشمندی به زندگی حسین لشکری از دریچه نگاه همسرش نزدیک شده است.