چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

در دیدار مدیران‌کل کتابخانه های عمومی و پست استان مرکزی انجام شد؛

پیگیری اجرای طرح «پیک کتاب» با همکاری پست استان مرکزی

دیدار ثامنی با مدیرکل پست

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی با هدف گسترش همکاری‌ها، با مدیرکل پست این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی، مهدی ثامنی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با محمد رضا عباسی، مدیرکل پست استان مرکزی دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به خدمات گسترده پست در ایام شیوع ویروس کرونا، گفت: پست از سال‌های دور، نقشی پررنگ در مبادلات فرهنگی در جهان داشته و ما باید از ظرفیت‌های این سازمان کهن جهت ترویج کتاب و کتابخوانی استفاده کنیم.

ثامنی با اشاره به همکاری پست در ارسال با تخفیف مرسولات فرهنگی به ویژه کتاب، بیان داشت: پست بهترین، مهم ترین و قابل اعتماد ترین گزینه برای ارسال کتب و اسناد است و می‌توان با انعقاد تفاهم نامه، همکاری‌های مشترک را افزایش شد.

وی در ادامه به معرفی طرح «پیک کتاب» پرداخت و گفت: این طرح با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارائه خدمات بیشتر به علاقمندان، همزمان با شیوع کرونا و تعطیلی کتابخانه‌های عمومی در حال پیگیری است.  

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح امکان دسترسی آسان مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی، که به هر دلیل قادر به مراجعه به کتابخانه نیستند، فراهم می‌شود، گفت: با همکاری اداره کل پست در این طرح، کتابداران درخواست امانت کتاب را با تماس تلفنی، پیامک و یا از طریق سامانه اینترنتی دریافت می کنند و کتاب را به وسیله پیک به دست متقاضی می رسانند.

وی افزود: فرآیند سفارش کتاب در این طرح با هدف استمرار خدمات غیرحضوری در زمان شیوع کرونا با کم ترین زمان ممکن و هزینه بسیار اندک اجرایی خواهد ‌شد و اعضای کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی می‌توانند با رزرو کتاب مورد نظر خود در سامانه آن را امانت بگیرند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: در حالی که برخی از مشاغل و خدمات عمومی در دوره کرونا تعطیل شده‌ است، کتابخانه‌های عمومی با اتخاذ تدابیر لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر ارائه خدمات به اعضا در بستر فضای مجازی استمرار داشته‌اند.

مدیرکل پست استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: شرکت ملی پست بر اساس ذات امانت داری و ارسال مرسولات و همچنین مقبولیت بالای آحاد جامعه و ارتباط مستقیم با مردم، دارای ظرفیت بسیار خوبی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

عباسی افزود: پست با بهره گیری از امکانات به روز و استفاده از فناوری‌های نوین و نیازسنجی از مشتریان در این چند سال اخیر، توانسته خدمات بسیار ارزنده ای در زمینه های مختلف به مردم ارائه کند.

وی با اشاره به زیرساخت‌های شبکه پستی و امکان دسترسی به اقصی نقاط کشور گفت: نگاه پست به امور فرهنگی، فارغ از مسائل اقتصادی است و معتقد هستیم منافع طولانی مدت جامعه مقدم بر منافع زودگذر و موقتی است.

عباسی در ادامه سخنان خود ضمن تشریح خدمات قابل ارائه پست به کتابخانه‌های عمومی، بر لزوم نقش آفرینی موثر و کارآمد پست در حوزه های فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.

مدیرکل پست استان ضمن قدردانی از اجرای طرح «پیک کتاب» در کتابخانه‌های عمومی، اظهار داشت: شرکت ملی پست به عنوان اپراتور اول پستی کشور، توسعه تجارت الکترونیک را در دستور اصلی کار خود قرار داده و می‌تواند با ظرفیت ها و توانمندی هایی که در امور حمل و نقل و توزیع مرسولات در سراسر کشور دارد، امکانات جدیدی را به تامین کنندگان و مشتریان داده تا بتواند نسبت به ارائه کالا و خدمات خود در بستر این بازار گسترده اقدام کند.