پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

در راستای اجرای طرح کتاب‌خوان ماه انجام‌ شد؛

جمع‌ خوانی کتاب «سوران سرد» در کتابخانه عمومی شهدای طبر

كتابخانه شهداي طبر

مسئول کتابخانه عمومی شهدای طبر از برگزاری جلسه جمع خوانی کتاب «سوران سرد» توسط اعضای این کتابخانه خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌‌های عمومی خراسان شمالی، زهرا تقی زاده، مسئول کتابخانه عمومی شهدای طبر از برگزاری جمع ‌خوانی کتاب سوران سرد در کتابخانه شهدای طبر خبرداد.

تقی زاده گفت: در راستای اهداف کتاب‌خوان ماه و معرفی کتاب‌های خرداد ماه، جلسه جمع ‌خوانی کتاب «سوران سرد» در محل کتابخانه و با شرکت چند تن از اعضای کتابخانه برگزار شد.

وی درباره این گفت: رمان «سوران سرد» نوشته جواد افهمی در ستایش ایمان و اراده است؛ ایمان و اراده سربازان و نظامیانی که در برابر این طبیعت بی‌رحم و خشن سر خم نمی‌کنند و به نفسانیات خود لگام می‌زنند. افهمی اما همه اینها را بدون افتادن به دام شعار و کلی‌گویی روایت کرده است؛ چراکه با پرداختی بسیار دقیق و جزئی‌نگر، نقشه سوران را در ذهن مخاطب ترسیم می‌کند و بعد به کناری می‌ایستد تا خواننده خود به قضاوت در باب این نبرد نفسگیر بین خیر و شر بنشیند. به تعبیر دیگر، ماجراهایی که در داستان سوران سرد اتفاق می‌‌افتد، بکر و دارای سوژه‌ای تازه است. نگاه نویسنده جانبدارانه نیست و همین رویکرد همدلی و همدردی خواننده را نیز بر می‌انگیزد.

مسئول کتابخانه عمومی شهدای طبر در ادامه بیان کرد: خلاصه‌ای از چهار کتاب دیگر نیز که برای خرداد ماه انتخاب شده‌اند در تابلوی اعلانات به شکلی زیبا به اعضا معرفی شدند. این کتاب‌ها شامل «مرگ از من فرار می‌کند» نوشته فرهاد خضری، کتاب «رفتم بالا انار بود» نوشته ناصر کشاورز، «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه آبادی و کتاب «انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه» نوشته حجت الاسلام پناهیان می‌باشند.