چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

معرفی و جمع‌خوانی کتاب «جاذبه و دافعه علی(ع)» در کتابخانه عمومی بصیرت

جمع-خواني کتاب «جاذبه و دافعه علي»

مسئول کتابخانه عمومی بصیرت از برگزاری نشست معرفی و جمع‌خوانی کتاب «جاذبه و دافعه علی(ع)» در شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره ‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان، بهنام کیانی مسئول کتابخانه عمومی بصیرت با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۵ به عنوان سال «خواندن» از طرف دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، اظهار داشت: دانش‌آموزان دبیرستان فاطمه‌الزهرا(س) شهر گیان از توابع شهرستان نهاوند از کتابخانه عمومی بصیرت بازدید کرده و در نشستی دوستانه با کتاب «جاذبه و دافعه علی(ع)» آشنا شدند.

وی افزود: «جاذبه و دافعه علی(ع)» از کتب منتخب اردیبهشت‌ماه طرح «کتاب ماه» است که پس از معرفی توسط یکی از دبیران دبیرستان فاطمه‌الزهرا(س) در میان دانش‌آموزان جمع‌خوانی شد.

بهنام کیانی با بیان اینکه کتاب «جاذبه و دافعه علی(ع)» نخستین‌بار در زمان حیات شهید استاد مطهری (سال ۱۳۴۹) منتشر شده است» ادامه داد: این کتاب‌ در ردیف مجموعه‌ی آثاری است که با عنوان «سیره‌شناسی» در میان کتاب‌های استاد مطهری طبقه‌بندی می‌شود.

وی با اعلام این مطلب که «این اثر، بیان‌گر توانمندی استاد مطهری در امر تبلیغ، به‌ویژه از حیث موضوع‌شناسی و نحوه معرفی ویژگی‌های امیرالمؤمنین(ع) است» گفت: «جاذبه و دافعه علی(ع)» می‌تواند از این منظر، مانند الگویی در امر تبلیغ مورد توجه قرار گیرد.

مسئول کتابخانه عمومی بصیرت عنوان کرد: کتاب، علاوه‌بر پیش‌گفتار و مقدمه، دارای دو بخش اصلی است. بخش اول، جاذبه حضرت علی(علیه السلام)، فلسفه، فایده و اثر آن را مورد بحث قرار داده است. در این بخش به آثار اجتماعی عنصر محبت و نیز به آثار تربیتی آن توجه شده است.

کیانی ادامه داد: بخش دوم کتاب به تبیین کیفیت دافعه حضرت امیرالمؤمنین(ع) و معرفی آن‌ با اشاره به افرادی که از سوی حضرت طرد شده‌اند، می‌پردازد. این بخش جریان «خوارج» و برخورد علی(ع) با آنان را معرفی می‌کند.

در پایان، دانش‌آموزان از بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی بصیرت بازدید کردند و با فعالیت‌های این کتابخانه، آشنا شدند.