یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

همزمان سالروز شهادت شهید رضایی‌نژاد صورت پذیرفت؛

نامگذاری کتابخانه عمومی روستای پشت قلعه به نام شهید داریوش رضایی‌نژاد

كتابخانه  شهید داریوش رضایی‌نژاد

همزمان سالروز شهادت شهید داریوش رضایی‌نژاد از دانشمندان هسته‌ای کشور و اهل شهرستان آبدانان، کتابخانه عمومی تازه تأسیس روستای پشت قلعه در این شهرستان به نام وی نامگذاری شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، مراد جلیلیان مدیرکل کتابخانههای عمومی ایلام ضمن اعلام این خبر گفت: این شهدای والامقام بزرگانی هستند که خدمات ویژه‌ای را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه کردند و برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان باید مکان‌های فرهنگی را به نام آنها مزین کرد.

وی در ادامه افزود: پیشنهاد نامگذاری کتابخانه عمومی روستای پشت قلعه به این دانشمند هسته‌ای کشور، از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان داده شد و پس از تصویب در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبدانان، نسبت نامگذاری به نام این شهید والامقام و تعویض تابلو اقدام شد.

جلیلیان در ادامه با اشاره به شهید رضایی‌نژاد اضافه کرد: ایشان در سال ۱۳۵۶ در شهرستان آبدانان به دنیا آمد و از همان دوران کودکی عضو کتابخانه عمومی امیرکبیر آبدانان بوده‌اند و مدارک و مستندات موجود در کتابخانه بیانگر این است که ایشان از همان دوران علاقه فراوانی به کتابخوانی داشته است.

گفتنی است شهید داریوش رضایی‌نژاد دانشجوی دکترای مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بود که در یکم مرداد ۱۳۹۰ و در سن ۳۵ سالگی توسط سرویس جاسوسی اسرائیل(موساد) به ضرب گلوله در مقابل منزلش و در برابر چشمان همسر و دختر خردسالش به شهادت رسید.