چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

علی‌محمد مؤدب:

تبریز با وجود «شعرآورد» دژ تسخیرناپذیر فرهنگ و ادبیات ایران زمین شده است

چهارمین سالگرد تأسیس شعرآورد تبریز

مدیر مؤسسه شهرستان ادب در آیین چهارمین سالگرد تأسیس شعرآورد تبریز ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از ادبیات غنی انقلاب اسلامی گفت: با وجود «شعرآورد»، تبریز شهر تبدیل به دژ تسخیرناپذیر فرهنگ و ادبیات ایران زمین شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی، آیین چهارمین سالگرد تأسیس شعرآورد تبریز روز سه‌شنبه دوازدهم مرداد با حضور علی‌محمد ادب مدیر مؤسسه شهرستان ادب، شهرام خدایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی و جمعی از شاعران، ادیبان و علاقه‌مندان در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.

شهرام خدایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به حضار، حضور در جمع شاعران و ادیبان استان را اتفاق مبارکی خواند و خود را از علاقه‌مندان شعر و ادبیات دانست و گفت: با عنایت به تأکید مقام معظم رهبری(مدظلله العالی) در حمایت از شعر فاخر و شعر انقلابی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر اساس تفاهم‌نامه دبیرکل نهاد با مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب خود را موظف به حمایت از شعر و ادبیات فاخر و انقلابی می‌داند.

خدایی افزود: اداره کل کتابخانه‌های آذربایجان‌شرقی با توجه به پتانسیل بالا در حوزه شعر و ادب، از استان‌های پیشگام در حمایت از مؤسسه فرهنگی، هنری شهرستان ادب می‌باشد و بعد از برگزاری نشست کتاب‌خوان ویژه شهرستان ادب و جلسات هفتگی شعرآورد تبریز، این آیین سومین برنامه مشترکی است که برگزار می‌شود.

رضا شیبانی اصل دبیر شعرآورد و نماینده مؤسسه شهرستان ادب در آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت چهار ساله این مؤسسه در قالب برگزاری جلسات شهرآورد اظهار داشت: چهار سال پیش نخستین جلسه شعرآورد به همت مؤسسه شهرستان ادب و حمایت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب با بودجه‌ای اندک شروع به کار کرد و اکنون بعد از چهار سال؛ شعرآورد مبدل به جبهه اول شعر تبریز و مرکز گردهمایی جوانان اصیل ادبیات گشته است.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای شهرستان ادب دائمی کردن روال شاهنامه‌خوانی در جلسات شعرآورد تبریز بوده است.

علی‌محمد مؤدب مدیر موسسه شهرستان ادب نیز در بخش دیگری از این مراسم با بیان نام بردن از «شعرآورد» در بسیاری از جلسات سطح اول مدیریت فرهنگی کشور، خاطرنشان کرد: همواره شاعران و هنرمندان بزرگ در مرزها سر برآورده‌ و دست به آفرینش ادبی زده‌اند؛ به همین دلیل نیز از تبریز همواره انتظار زیادی در این خصوص می‌رود که با وجود شعرآورد، این شهر تبدیل به دژ تسخیرناپذیر فرهنگ و ادبیات ایران زمین شده است.

مؤدب در ادامه شعرآورد را چراغی دانست که با خلوص نیت جوانان انقلابی افروخته شده و خدا نیز نگهبان چنین چراغی خواهد بود.

وی با تشکر از حمایت‌های بی‌دریغ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از مؤسسه‌های فرهنگی و هنری متعهد گفت: بنده به نوبه خودم از آقای مختارپور که امکان حمایت همه جانبه از مؤسسه فرهنگی، هنری شهرستان ادب را فراهم کرده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم. مطمئناً سازمان‌هایی مانند نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حمایت از ادبیات غنی انقلاب اسلامی، دین خود را در اعتلای فرهنگی ایران اسلامی ادا خواهند کرد.

گفتنی است آیین چهارمین سالگرد تأسیس شعرآورد تبریز با شعرخوانی شاعران برتر استان آذربایجان‌شرقی به پابان رسید.