شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱

در اسفراين برگزار شد؛

جمع‌خوانی کتاب «قصه ما مثل شد» در کتابخانه عمومی امام‌خمینی(ره)

اسفراین

کتاب «قصه ما مثل شد» از سری کتاب‌های طرح کتاب‌خوان ماه مرداد، در بخش کودک کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) اسفراین معرفی و جمع‌خوانی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، زهرا مرادی، کتابدار کتابخانه امام‌خمینی(ره) اسفراین گفت: کتاب «قصه ما مثل شد» از سری کتاب‌های طرح کتاب‌خوان ماه مرداد، در بخش کودک کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) اسفراین معرفی و جمع‌خوانی شد.

مرادی بیان‌کرد: این جلسه با حضور تعدادی از اعضای فعال کودک کتابخانه امام خمینی(ره)  برگزار شد؛  در ابتدای جلسه یکی از داستان‌های این کتاب جمع‌خوانی و سپس موضوع و مثل آن تجزیه و تحلیل شد. در ادامه یکی از کودکان به معرفی کامل کتاب به زبان ساده پرداخت.

مرادی هدف از برگزاری این نشست را آشنایی هرچه بیشتر و بهترکودکان با ضرب المثل‌ها و داستان‌های کتاب «قصه ما مثل شد» و آشنایی با فرهنگ غنی و ادبیات کهن ایران زمین دانست.

 کتابدار کتابخانه امام‌خمینی(ره) اسفراین توضیح داد: مجموعه کتاب «قصه ما مثل شد» توسط محمد میرکیانی نگاشته و محمدحسین صلواتیان تصویرگری آن را بر عهده داشت؛ در این کتاب ۱۱۰ قصه از قصه مَثل‌های فارسی برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده و روان گردآوری و بازنویسی شده است. این کتاب حاوی داستان‌هایی با مضمون اخلاقی و پند‌آموز است. هر داستان بیان‌گر ضرب المثلی از ضرب المثل‌های رایج در زبان فارسی است که برای گروه سنی کودک و نوجوان به نگارش درآمده است.